چه مدت می توانید با قلب پیوندی زندگی کنید؟

طول عمر شما پس از پیوند قلب به عوامل زیادی از جمله سن ، سلامت عمومی و پاسخ به پیوند بستگی دارد. ارقام اخیر نشان می دهد که 75 درصد بیماران پیوند قلب حداقل پنج سال پس از جراحی زندگی می کنند. تقریباً 85? به کار یا سایر فعالیتهایی که قبلاً از آنها لذت می بردند برمی گردند.

پیوند قلب

نارسایی قلب یعنی چه؟

یعنی قلب نمی تواند وظیفه خود را به خوبی انجام دهد و جریان خون کم می شود. در این شرایط قلب دچار نارسایی شده است. متاسفانه بیماری های قلبی بیشترین تعداد آمار فوتی ها را در بین بیماری ها دارد و این نشام دهنده اهمیت و جدی بودن بیماری های قلبی است.

 

چه عواملی می تواند باعث نارسایی قلبی شود

بیماری عروق کرونر

سابقه نارسایی پیوند قلب

نقص های مادرزادی قلب

ضعف عضله قلب (کاردیومیوپاتی)

بیماری دریچه های قلب( میترال و آئورتی)

ریتم های غیر طبیعی خطرناک قلب (آریتمی بطنی)

 

پیوند قلب چقدر موفقیت آمیز است؟

میزان بقا پس از پیوند قلب بر اساس عوامل مختلفی متفاوت است. میزان زنده ماندن علی رغم افزایش در گیرندگان پیوند قلب مسن و بالاتر همچنان ادامه دارد. در سراسر جهان ، میزان بقای کلی بیش از 85? پس از یک سال و حدود 69? پس از پنج سال برای بزرگسالان است.

 

پیوند قلب چگونه امکان پذیر است؟

قلب خود بیمار یا برداشته می شود و با قلب دهنده جایگزین می شود (روش ارتوتوپی) یا بسیار کمتر ، قلب بیمار گیرنده برای حمایت از قلب اهدا کننده در جای خود باقی می ماند

 

عمل پیوند قلب چه مدت است؟

مدت زمان پیوند قلب به پیچیدگی پرونده شما و اگر به روشهای دیگری نیاز دارید بستگی دارد. اگر VAD ندارید ، جراحی باید 3 یا 4 ساعت طول بکشد. اگر جراحان VAD نیاز به برداشتن دارند ، یا قبلاً جراحی های قفسه سینه انجام داده اید ، این کار باید 6 تا 8 ساعت طول بکشد.

 

سخت ترین اندام برای پیوند چیست؟

پیوند قلب

 

قلب سخت ترین عضله در بدن ما است که خون را به بدن تحریک می کند. و دقیقاً مانند هر عضله ای ممکن است دچار خستگی شود ، خصوصاً اگر توسط تعدادی از بیماری های قلبی عروقی ضعیف شده باشد. طیف گسترده ای از بیماری های قلبی ممکن است پیوند را ضروری کند.

 

چرا پیوند قلب از کار می افتد؟

چه عواملی باعث رد پیوند قلب می شود؟ رد پیوند قلب می تواند در یک سیستم ایمنی با عملکرد طبیعی اتفاق بیفتد. عدم مصرف داروهای ضد رد طبق دستورالعمل می تواند باعث رد پیوند شود. اما بسیاری از افرادی که داروهای خود را طبق دستور خود مصرف می کنند ، هنوز مردود هستند.

 

اعضای تیم جراحی پیوند قلب چه کسانی هستند؟

پرستار پیوند

جراح پیوند قلب

متخصص تغذیه

مددکار اجتماعی

دستیاران پزشک

متخصص بیهوشی

متخصص قلب و عروق

روان پزشک و روانشناس

 

قبل از عمل

قبل از عمل بیمار نباید چیزی بنوشد یا بخورد. شاید لازم باشد برای آرامش بیشتر بیمار به او آرام بخش تزریق شود. قبل از شروع عمل از بیمار خواسته می شود تا فرم رضایت نامه را امضا کند. اگر مو های زیادی روی جناق و سینه بیمار باشد باید تراشیده شود.

 

حین عمل

عمل جراحی پیوند قلب یک جراحی باز است. ابتدا بیمار را بیهوش می کنند سپس یک دستگاه بای پس قلبی قرار می دهند که کار قلب را انجام دهد. حال نوبت به شکافتن جناق و قفسه سینه است تا به قلب دسترسی پیدا کنند. جراح قلب گیرنده را از کار می اندازد و آن را از بدن جدا می کند و قلب اهدا کننده را جایگزین می کند. رگ ها را بهم وصل می کند. سپس با شوک های الکتریکی یا روش هلی دیگر قلب جدید شروع به کار می کند. سپس قفسه سینه را می بندند و پیوند انجام شده است. فرآیند جراحی با توجه به شرایط بیمار ممکن است متفاوت باشد اما کلیت آن یکسان است.

 

 پس از عمل

بعد از عمل پیوند تا مدتی تعدادی لوله در اطراف قلب باقی می مانند تا مایعایت اطراف قلب را تخلیه کنند. بیمار به بخش ICU انتقال داده می شود و بعد به ثبات رسیدن بیمار، به بخش عمومی منتقل می شود. بیمار حداکثر 3 ماه در بیمارستان بستری خواهد بود تا کاملا تحت نظر پزشکان باشد. بعد از مرخص شدن از بیمارستان باید جلسات معاینه توسط پزشک طبق زمانی که برای بیمار تعیین می کنند به طور منظم پیگیری شود. در این معاینات ممکن است پزشک برای شما آزمایش خون، CT اسکن قفسه سینه و بیوپسی بافت قلب بنویسد. همه آنها را انجام دهید و نتایج آن را برای پزشک بیاورید.

 

در ضمن اگر بیمار علامت هایی مثل تنگی نفس، خستگی و بی حالی، ضعف، کاهش وزن شدید و … را مشاهده کرد، باید سریعا به پزشک مراجعه کند. هر چه بهتر نکاتی را که پزشک به شما می گوید را رعایت کنید، طول عمر بیشتری خواهید داشت.

 

آیا پیوند قلب شما را تغییر می دهد؟

پانزده درصد اظهار داشتند که شخصیت آنها واقعاً تغییر کرده است ، اما نه به دلیل عضو اهدا کننده ، بلکه به دلیل یک واقعه تهدید کننده زندگی. شش درصد (سه بیمار) تغییر شخصیتی متمایز را به دلیل قلب جدیدشان گزارش کردند.

 

چقدر سخت است که در لیست پیوند قلب قرار بگیریم؟

ممکن است در عرض چند روز قلب پیدا کنید یا ممکن است یک سال یا بیشتر طول بکشد. در تمپل ، 72.6? از بیماران در طی 1 سال پیوند را دریافت کردند ، براساس داده های گزارش علمی ثبت ثبت کنندگان پیوند ژانویه 2021. این انتظار کوتاهتر از میانگین 54.0? در کشور است.

 

معایب پیوند قلب چیست؟

خطرات پیوند قلب

 

عوارض احتمالی عبارتند از: سیستم ایمنی قلب قلب پیوندی را خارجی تشخیص داده و به آن حمله می کند (رد) قلب اهدایی که نتواند به درستی کار کند (نارسایی پیوند) تنگی عروق تأمین کننده قلب (واسکولوپاتی آلوگرافت قلب)

 

آیا نوزاد تازه متولد شده می تواند پیوند قلب انجام دهد؟

پیوند قلب همچنان قطعی ترین روش درمانی برای نوزادان و کودکان مبتلا به بیماری قلبی در مرحله نهایی است ، چه مادرزادی و چه میوپاتیک. نتایج طولانی مدت پس از پیوند قلب در طول زندگی نوزادی بهتر از هر نوع پیوند عضوی جامد است.

 

چه کسی نیاز به پیوند قلب دارد؟

اگر قلب شما از کار بیفتد و سایر درمان ها مثر نباشد ، ممکن است به پیوند قلب نیاز داشته باشید. نارسایی قلب در مرحله نهایی بیماری است که در آن عضله قلب در تلاش برای پمپاژ خون از بدن به شدت از کار می افتد. این بدان معناست که سایر درمانها دیگر م workingثر نیستند.