جراحی زیبایی بینی برای تغییر شکل بینی یا کارکرد بهتر بینی استفاده می شود اما چه موقع جراحی بینی را باید انجام دهیم. اگر از شکل ، اندازه یا زاویه بینی خود ناراضی هستید یا بینی شما خیلی بزرگ و خیلی کوچک یا متناسب با صورت شما نیست و به دلیل بی نظمی در بینی خود مشکل تنفسی دارید جراحی ترمیمی بینی برای شما مناسب است.


مزایای زیبایی بینی

  • شکل ، زاویه و اندازه بینی شما بهبود می یابد
  • مشکلات ساختاری که تنفس را محدود می کند و باعث احتقان می شود با این عمل قابل اصلاح است
  • جراحی زیبایی بینی می تواند تأثیر بسزایی در تصویر خود و اعتماد به نفس شما داشته باشد

عوارض زیبایی بینی

  • بسته به نوع جراحی ممکن است زخم هایی در پایه بینی ایجاد شود
  • ممکن است با استفاده از مواد پیوندی دچار مشکل پوستی یا خرابی بافت پوست شوید
  • مقدار زمان لازم خواهد بود تا با ظاهر جدید خود سازگار شوید

این سه جوانب مثبت و منفی بود که هنگام جراحی ترمیم بینی باید در نظر داشته باشید. اگر می خواهید موارد منحصر به فرد تمرکز کنید، لطفاً با جراح پلاستیک زیبایی بینی مشورت کنید.

جراحی زیبایی بینی

کاندیدای مناسب زیبایی بینی

  • موارد زیر برخی از دلایلی است که سبب می شود جراحی زیبایی بینی را انجام دهید:
  • بینی شما خیلی بزرگ است یا خیلی کوچک است
  • داشتن سن مناسب برای عمل زیبایی بینی
  • به نظر می رسد بینی شما با بقیه صورت شما مطابقت ندارد
  • بینی شما کج ، بد شکل یا خارج از تراز است
  • داخل بینی شما انسداد بینی دارید و در تنفس مشکل دارید
  • نقص هنگام تولد دارید که دوست دارید بهبود یابد
  • شما در ظاهر بینی بهتر و کمال می خواهید
  • اگر از سلامت عمومی خوبی برخوردار هستید ، دارای نگرش مثبت و انتظارات واقع بینانه هستید ، به احتمال زیاد کاندیدای مناسبی برای جراحی بینی هستید.

جراحی زیبایی بینی می تواند بینی شما را تغییر شکل دهد، برجستگی ها را برطرف کند، زاویه ها را بهبود بخشد و نوک بزرگ شده را کاهش دهد. بعد از اینکه تورم بعد از جراحی رینوپلاستی فروکش کرد، بینی شما بهتر ویژگی های دیگر صورت شما را تکمیل می کند

انتخاب جراح زیبایی بینی

انتخاب جراح مناسب برای عمل بینی یکی از فاکتور های مهم است شما باید جراح خود بر اساس: آموزش و گواهینامه ها، تجربیات و نمونه کارها و میزان راحتی شما با او است. اعضای انجمن جراحی زیبایی پلاستیک آمریکا با تجربه و واجد شرایط برای انجام عمل زیبایی شناسی شما هستند.

عمل جراحی زیبایی بینی

ملاقات شما با پزشک

در طول مشاوره اولیه ، شما می توانید در مورد اهداف آرایشی خود صحبت کنید. جراح شما شما را به عنوان یک کاندید جراحی زیبایی بینی ارزیابی می کند و مشخص می کند چه جراحی بینی می تواند برای شما انجام دهد. هنگامی که جراح شما اهداف و وضعیت پزشکی شما را درک می کند ، ممکن است هر دو روش درمانی جایگزین و اضافی در نظر گرفته شوند.

سؤالاتی که باید از جراح پلاستیک زیبایی بپرسید

برای شما مهم است که در عمل جراحی خود نقش فعالی داشته باشید ، بنابراین لطفاً از این لیست سوالات به عنوان نقطه شروع مشاوره اولیه خود استفاده کنید.

  • آیا من کاندید خوبی برای جراحی زیبایی بینی هستم؟
  • آیا نتایج من به دنبال منطقی و واقع بینانه هستم؟
  • آیا عکسهای قبل و بعد از من دارید می توانم رویه ای را که انجام می دهم بررسی کنم؟
  • آیا زخمهای قابل مشاهده ای دارم؟ جای زخم های من کجا قرار خواهد گرفت؟
  • چه نوع بیهوشی را برای من توصیه می کنید؟
  • هزینه های مربوط به جراحی من چقدر خواهد بود؟
  • از من انتظار دارید که بهترین نتایج را کسب کنید؟
  • چه نوع دوره بهبودی را می توان انتظار داشت و چه زمانی می توانم فعالیت های عادی را از سر بگیرم؟
  • خطرات و عوارض مربوط به روش من چیست؟
  • عوارض چگونه درمان می شوند؟
  • اگر نتیجه آرایشی از عمل جراحی من به اهداف مورد نظر ما برسد گزینه های من چیست؟

آمادگی برای زیبایی بینی

چگونه می توانم برای جراحی بینی آماده شوم؟

جراح شما دستورالعمل های دقیق قبل از عمل را ارائه می دهد، تاریخچه پزشکی دقیق را انجام داده و معاینه جسمی را انجام می دهد و تناسب اندام خود را برای جراحی مشخص می کند.

قبل از عمل ، جراح شما از شما می خواهد که:

حداقل 6 هفته قبل از عمل جراحی سیگار را متوقف کنید تا بهبودی بهتر حاصل شود

از مصرف آسپرین ، برخی داروهای ضد التهابی و برخی داروهای گیاهی که می توانند باعث افزایش خونریزی شوند خودداری کنید

صرف نظر از نوع جراحی که باید انجام شود ، هیدراتاسیون قبل و بعد از جراحی برای بهبودی ایمن بسیار مهم است.

جراحی زیبایی بینی معمولاً به صورت سرپایی انجام می شود. حتما ترتیب دهید که شخصی بعد از عمل شما را به خانه ببرد و حداقل شب اول بعد از عمل در کنار شما بماند.

اگر عمل جراحی شما شامل انجام عمل سپتی باشد یا تجدید نظر در کار قبلی است ، ممکن است به یک شب ماندن احتیاج داشته باشد.

داروها برای راحتی شما در طی عمل جراحی تجویز می شوند.

بیهوشی عمومی معمولاً در حین جراحی زیبایی بینی استفاده می شود ، اگرچه ممکن است بیهوشی موضعی یا آرام بخش داخل وریدی در بعضی موارد مطلوب باشد.