عمل زیبایی پلک یا بلفاروپلاستی (blepharoplasty)یکی از عمل های زیبایی است که به طور معمول در افراد بالای ۳۵سال انجام میشود. در عمل زیبایی پلک، با برداشتن پف پلک ها ، چربی و پوست های اضافه به زیبایی در ناحیه صورت خواهید رسید. نتیجه میگیریم که عمل بلفاروپلاستی در زیبایی صورت نقش بسزایی دارد.

جراحی پلک به چند صورت انجام می پذیرد؟

 

جراحی زیبایی پلک یا بلفاروپلاستی با ۳ روش بی حسی موضعی، نیمه بیهوشی و بیهوشی کامل انجام می پذیرد.

بی حسی موضعی: مانند زمانی است که در دندان پزشکی ماده ی لیدوکایین در محل خاصی مانند لثه ها تزریق میشود و در حین عمل هیچ دردی در آن ناحیه احساس نمی شود.

در روش نیمه بیهوشی: علاوه بر بی حسی پلک دکتر زیبایی یک ماده ای را از طریق رگ به بیمار تزریق می کند و در حین عمل بیمار آرامش پیدا میکند و به یک خواب عمیق می رود.

 

علت ایجاد پف پلک چشم چیست؟

سوال بسیاری از بیماران این است که: علت پف پلک چشم چیست؟ پاسخ دکتر زیبایی این است که با گذشت سن در افراد تغیراتی همچون افتادگی و چین چروک هایی در بدن ایجاد می شود. اما یک از نقاطی که باعث بد فرمی و نا زیبا شدن صورت می شود پف پلک است. همچنین عوامل ژنیتیکی و سبک زندگیی افراد و مشکلاتی در بدن مانند: کلیه، کبد و مشکلات تیروئید بسیار تاثیر گذار هستند.

 

نتیجه های عمل زیبایی پلک

اکثر افرادی که عمل جراحی پلک را انجام می دهند بسیار راضی هستند. پس از این عمل شما به چهره ای جوان تر و خواهید رسید و اعتماد به نفس شما بیشتر می شود. نتیجه های این عمل به تدریج و با گذشت زمان پس از گذشت دو هفته در صورت شما ظاهر می شود. و ورم ها و کبودی های ناشی از عمل کاهش میابد.