ژنیکوماستی چیست

بزرگی سینه ها ممکن است باعث شود شما احساس خجالت یا عدم اعتماد به نفس کنید.  پایین بودن سطح تستوسترون و استروژن در آقایان ممکن است بعضی اوقات منجر به ایجاد وضعیتی بنام ژنیکوماستی یا رشد سینه های بزرگتر شود. تستوسترون یک هورمون طبیعی است که در بدن وجود دارد. این هورمون مسئول ویژگی های جسمی مردانه است و همچنین بر رفتار جنسی و خلقی مرد تأثیر می گذارد. هنگامی که عدم تعادل هورمونهای بدن در مردان ، از جمله تستوسترون وجود دارد، ممکن است باعث ایجاد بزرگی سینه در مردان شود.

 

آیا تستوسترون ژنیکوماستی را کاهش می دهد؟

هیچ دارویی توسط FDA برای درمان ژنیکوماستی تأیید نشده است. با این حال ، داروهایی که برای درمان این بیماری استفاده شده اند عبارتند از: جایگزینی تستوسترون در مردان مسن با سطح پایین تستوسترون موثر است ، اما برای مردانی که سطح طبیعی هورمون مردانه دارند ، موثر نیست.

 

آیا ژنیکوماستی مرد از بین می رود؟

به طور کلی ، ژنیکوماستی یک مشکل جدی نیست ، اما برای کنار آمدن با این بیماری ممکن است سخت باشد. مردان و پسران مبتلا به ژنیکوماستی گاهی در پستان خود درد دارند و ممکن است احساس خجالت کنند. ژنیکوماستی ممکن است به خودی خود برطرف شود. اگر ادامه پیدا کند ، دارو یا جراحی ممکن است کمک کند.

 

چگونه بفهمم چربی قفسه سینه یا ژنیکوماستی است؟

 درد یا حساسیت به لمس ، که ممکن است با گذشت زمان و تورم افزایش یابد ، تنها دو نشانه قابل بیان از ژنیکوماستی است. در صورت لمس ، احساس می شود یک توده لاستیکی زیر پستانک روی یکی یا هر دو تأثیر می گذارد. ظاهر شاخص شامل شباهت به سینه های زن است.

 

 

چگونه می توانم از عمل ژنیکوماستی بدون جراحی خلاص شوم؟

درمان های غیر جراحی ممکن است با انجماد سلول های چربی ، یا با استفاده از فن آوری فرکانس رادیویی یا لیزر انجام شود. زمان بهبودی متفاوت است ، اما معمولاً فقط چند روز طول می کشد. برداشتن بافت. این روش برای از بین بردن بافت پستان غده ای یا پوست اضافی به منظور اصلاح موارد شدیدتر ژنیکوماستی استفاده می شود.

 

 

علائم بزرگ شدن پستان در مردان چیست؟

علائم ژنیکوماستی شامل موارد زیر است:

  • سینه های متورم
  • ترشحات سینه
  • حساسیت به پستان

بسته به علت ممکن است علائم دیگری نیز وجود داشته باشد. اگر علائمی از بزرگ شدن پستان مردان دارید ، با پزشک خود تماس بگیرید تا آنها بتوانند علت بیماری شما را مشخص کنند.

 

درمان ژنیکوماستی

در مواردی که ژنیکوماستی باعث درد شدید یا خجالت اجتماعی شود ، ممکن است از داروها یا جراحی برای اصلاح وضعیت استفاده شود. روش های مختلفی از درمان برای ژنیکوماستی وجود دارد.

 

درمان دارویی ژنیکوماستی

بزرگی سینه مردان ممکن است با داروهایی مانند رالوکسیفن (اویستا) و تاموکسیفن (Soltamox) درمان شود. سازمان غذا و دارو (FDA) این داروها را برای معالجه سرطان سینه تأیید کرده است ، اما نه ژنیکوماستی. استفاده از داروها برای درمان شرایطی که FDA آن را تأیید نکند ، به عنوان یک استفاده “برچسب” شناخته می شود. درمان خارج از برچسب ممکن است بی خطر باشد. اما قبل از شروع درمان باید در مورد استفاده از این داروها با پزشک خود صحبت کنید.

 

جراحی ژنیکوماستی

گزینه های جراحی نیز وجود دارد. شاید در مورد لیپوساکشن شنیده باشید که چربی اضافی را از شکم خارج می کند. همچنین می تواند برای از بین بردن چربی در سینه ها نیز استفاده شود. لیپوساکشن بر غده پستان تأثیر نمی گذارد. ماستکتومی برداشتن جراحی از بافت غده پستان است. این کار با یک برش کوچک و یک دوره بهبودی نسبتاً کوتاه انجام می شود. این روشهای درمانی ممکن است شامل جراحی اصلاحی یا زیبایی باشد تا شکل و ظاهری دلخواه شما به شما ارائه دهد.

 

عوارض جانبی درمان

عوارض جانبی بالقوه ای برای جایگزینی تستوسترون وجود دارد. مردانی که ممکن است سرطان سینه یا سرطان پروستات داشته باشند نباید تحت درمان با تستوسترون قرار بگیرند. در مورد اینکه آیا این درمان ممکن است خطر ابتلا به سرطان پروستات را افزایش دهد ، اختلاف نظر وجود دارد. علاوه بر این ، ممکن است خطر بروز موارد زیر بشود:

 

  • حوادث قلبی عروقی
  • آپنه انسدادی خواب
  • تولید اضافی گلبول های قرمز

 

 

چگونه می توانم ژنیکوماستی را کاهش دهم؟

ژنیکوماستی رشد خوش خیم بافت غده ای پستان مردان است.

در زیر برخی از مراحلی ذکر شده است که افراد می توانند برای کاهش پفک پستانک استفاده کنند.

  • رژیم غذایی را بهبود ببخشید. اشتراک در Pinterest یک رژیم غذایی سالم ممکن است چربی اضافی در ناحیه قفسه سینه را کاهش دهد. ...
  • ورزش و بالا بردن هدف. ...
  • برای تقویت تستوسترون مکمل مصرف کنید. ...
  • تحت عمل جراحی قرار بگیرید.

 

کدام ورزش برای ژنیکوماستی بهتر است؟

فشارهای رویی ، پروانه ها ، پرس نیمکت و سایر روش های تمرینی دیگر که برای هدف قرار دادن قفسه سینه طراحی شده اند می توانند به کاهش چربی در سینه ها کمک کنند و در عین حال عضلات سینه را نیز تقویت کنند.

 

آیا ژنیکوماستی است یا فقط چربی است؟

نورمن رو ، جراح پلاستیک مستقر در شهر نیویورک به پدرلی گفت: "دو بافت پستان های مرد و زن را تشکیل می دهند - بافت غده ای و بافت چربی." "ژنیکوماستی تکثیر هر دو نوع بافت است ، در حالی که کاذب ژنیکوماستی بیش از حد بافت چربی است."