جراحی پلک یا بلفاروپلاستی نیز به نام لیفت پلک خوانده می شود.اگر پلک شما دچار ، پف کردن ، چین و چروک یا افتادگی پوست شده است، این عمل جراحی می تواند به تصویر صورت شما کمک کند. بلفاروپلاستی یکی از رایج ترین روشهای جراحی زیبایی است که توسط پزشکان جراح پلاستیک انجام می شود.

بهترین کاندیداها

بلفاروپلاستی برای بیمارانی که از سلامت خوبی برخوردارند ، بدون بیماریهای فعال و یا شرایط پزشکی جدی از قبل موجود ، مناسب است. اکثر افرادی که به دنبال بلفاروپلاستی هستند در اواسط اواخر دهه سی سالگی هستند. اگر پلک های گشاد یا چرب ارثی هستند ، ممکن است مایل باشید که در سنین بالاتر عمل زیبایی پلک را انجام دهید. در موارد شدید ، جایی که بیماران متوجه می شوند که بینایی آنها به دلیل افتادگی لبه های بالایی دچار اختلال شده است ، جراحی پلک ممکن است بینایی را بهبود بخشد.

رویه انجام بلفاروپلاستی

بلفاروپلاستی می تواند چربی ، پوست اضافی و عضلات را از پلک فوقانی و تحتانی برای کاهش پف زیر چشم ، کاهش چین و چروک اطراف پلک ها و برطرف کردن افتادگی لب ها جدا می کند.

عمل دقیق به ارزیابی جراح شما از آناتومی و نتایج مورد نظر شما بستگی دارد. به طور کلی ، جراح شما برش در امتداد خط شلاق را در قسمت تحتانی و / یا قسمت بالای درب فوقانی و لبخندهای لبخند ایجاد می کند. جراح شما چربی ، ماهیچه و پوست اضافی را از بین می برد. سپس جراح برای بستن برش از بخیه های ریز استفاده می کند. به طور معمول ، بخیه ها را یک هفته بعد از عمل برداشته می می شود.

بلفاروپلاستی

اگر فقط در زیر پلکهای پایینی خود چربی دارید و نیازی به برداشتن پوست اضافی ندارید ، جراح شما ممکن است عمل جراحی پلک "ترانس" را انجام دهد. در این روش برش در قسمت داخلی پلک تحتانی شما ایجاد می شود که جای زخم قابل رویت ندارد. بلفاروپلاستی پوست را محکم نمی کند ، اما باعث کاهش پف در ناحیه پلک پایین می شود.

مشاوره با پزشک جراح پلاستیک

اگر علاقه مند به جراحی پلک هستید ، ابتدا برای مشاوره شخصی با جراح پلاستیک خود آماده باشید. شما این فرصت را خواهید داشت تا در مورد اهداف خود و نتیجه هایی که می خواهید به دست آورید بحث کنید. جراح شما با شما همکاری خواهد کرد تا درمورد آنچه می توانید از این روش و مزایای طولانی مدت انتظار داشته باشید ، درک کنید. هر بیمار متفاوت است و جراح شما روش جراحی و برنامه درمانی را که مناسب شما باشد انتخاب می کند. در طول مشاوره اولیه خود ، انتظار دارید:

  • تاریخچه پزشکی کاملی را ارائه دهید. اطلاعات مربوط به هر روش جراحی قبلی را درج کنید. شرایط پزشکی گذشته و حال؛ و تمام داروها یا مکمل های گیاهی که مصرف می کنید.
  • حتماً جراح خود را در مورد علائم خشکی چشم و عینک یا ساییدگی مخاطب آگاه کنید.
  • از جراح خود معاینه کامل جسمی را انجام دهید.
  • در مورد خطرات و عوارض احتمالی بحث کنید.

عمل جراحی

آماده شدن برای جراحی

پس از مشاوره و تصمیم شما در مورد عمل جراحی ، ما به شما اطلاعات قبل از عمل را می دهیم که همه کارهایی را که باید انجام دهید و قبل از عمل می دانید توضیح می دهد. جراح شما در مورد نحوه آماده سازی به شما آموزش می دهد. باید ترتیب دهید که شخصی پس از عمل جراحی شما را به خانه ببرد. شما همچنین ممکن است بخواهید ترتیبی را برای شخص فراهم کنید تا در حالی که بهبود می یابد برای یک یا دو روز به شما کمک کند.

بیهوشی

ما از بی حسی عمومی استفاده می کنیم تا شما بخوابید و در طول عمل راحت باشید. بیهوشی موضعی با آرام بخش داخل وریدی نیز گزینه ای برای برخی از بیماران است.

بهبودی

بسیار مهم است که از دستورالعمل های جراح خود پیروی کنید. این باعث بهبودی می شود و پیشرفت را نسبت به ظاهر بدنی جدید شما بهبود می بخشد. همچنین ، مهم است که در تمام قرارهای پیگیری حضور داشته باشید تا جراح شما بتواند نتایج طولانی مدت شما را ارزیابی کند و به هرگونه سؤال یا نگرانی پاسخ دهد.

نتایج بلفاروپلاستی

بلفاروپلاستی می تواند ظاهری بیدار و تازه به چشم شما ببخشد. اگر به منظور پزشکی انجام شود ، می تواند دید بیمار را بهبود بخشد. از آنجایی که چشم ویژگی های تعیین کننده صورت ماست ، جلوه بهتری به فرد می بخشد. لیفت ابرو ، در هنگام ترکیب با لیفت چشم ، می تواند ظاهری برجسته به صورت ما ببخشد. بیماران معمولاً از نتایج راضی هستند و می توانند آن را تا 10-15 سال حفظ کنند.