کیسه های زیر چشم - تورم خفیف یا پف زیر چشم - با افزایش سن معمول است. با افزایش سن ، بافت های اطراف چشم شما ، از جمله برخی از عضلات پشتیبانی کننده پلک های شما ، ضعیف می شوند. چربی طبیعی که به حمایت از چشم کمک می کند ، می تواند به داخل پلک های پایین حرکت کند و باعث پف کرده شدن درب شود.

 

چگونه از پف زیر چشم خلاص می شوید؟

نکات زیر می تواند به شما در کاهش یا از بین بردن کیسه های زیر چشم کمک کند:از کمپرس خنک استفاده کنید. یک دستشویی تمیز را با آب خنک مرطوب کنید. ...مایعات را قبل از خواب کاهش دهید و نمک را در رژیم غذایی خود کاهش دهید. ...سیگار نکشید ...به اندازه کافی خوابیدن. ...کمی سرتان را بخوابید. ...علائم آلرژی را کاهش دهید. ...از مواد آرایشی استفاده کنید.

پف زیر چشم چیست

پف زیر چشم نشانه چیست؟

در اکثر اشخاص پف زیر چشم تنها گاهی وقت ها به وجود می آید و به غیر یکی دو مورد، بقیه موارد پف چشم با هر علتی که بوجود آمده باشد، قابل درمان است.
– کمبود مایعات
– استفاده زیاد نمک
– کمبود خواب
– تماس با نور افتاب
– استرس و نگرانی زیاد
– حساسیت ها و آلرژی هایی که با ریزش اشک چشم و عطسه کردن همراه است.
– تغییرات هورمونی بدن در زمان حاملگی و زمان قاعدگی
– گریه های طولانی مدت
– بالا رفتن سن( این شرایط از پف چشم را معمولاً نمی توان رفع کرد)



8 ماده غذایی که باعث پف چشم می شوند

فست فود. حتی اگر نمک اضافی اضافه نکنید ، ناهار شما می تواند تقریباً 2000 میلی گرم سدیم داشته باشد - بیشتر از مقدار کل غذایی که باید در یک روز کامل بخورید. ...گوجه فرنگیها. ...بادمجان. ...مواد غذایی کنسرو شده. ...نان گندم. ...لبنیات. ...فلفل تند. ...قند.


چگونه می توانید برای همیشه از شر کیسه های زیر چشم خلاص شوید.

کیسه های چای را بزنید. چای فقط برای نوشیدن نیست. ...از کمپرس سرد استفاده کنید. ...با یک گلدان نتی سینوس های خود را پاک کنید. ...هیدراته بمانید. ...آنتی هیستامین مصرف کنید. ...کرم رتینول را به برنامه روزانه خود اضافه کنید. ...از محصولات روشن کننده استفاده کنید. ...هر روز ضد آفتاب بزنید.

 

آیا استرس می تواند باعث پف چشم شود؟

استرس ، خستگی و آلرژی ممکن است در پف کردگی چشم نقش بسزایی داشته باشد ، که می تواند مانع دید شما شود و ناراحت کننده باشد. چشم های پف کرده معمولاً علائم دیگری در ارتباط با آنها ندارند و می توان آنها را با خیال راحت در خانه درمان کرد.


چشم های پف کرده نشانگر چیست؟

با افزایش سن ، بافت های اطراف چشم شما ، از جمله برخی از عضلات پشتیبانی کننده پلک های شما ، ضعیف می شوند. چربی طبیعی که به حمایت از چشم کمک می کند ، می تواند به داخل پلک های پایین حرکت کند و باعث پف کرده شدن درب شود. همچنین ممکن است مایعات در فضای زیر چشم شما جمع شده و می تواند بر تورم بیفزایند.


آب بیشتری بنوشید


در صورت کمبود آب بدن ناحیه زیر چشم شما متورم خواهد شد. این به این دلیل است که به شدت تلاش می کند آب را حفظ کند. نوشیدن هشت تا ده لیوان آب در روز نیز می تواند به دفع سموم کمک کرده و باعث پاک شدن ناحیه چشم شود.


درمان های خانگی برای پف چشم


کمپرس سرد: خنک شدن محل با کاهش جریان خون ، التهاب و تورم را کاهش می دهد. می توانید هرچیز سرد مانند کیسه یخ ، کیسه منجمد سبزیجات ، برش های خیار سرد یا قاشق های یخچالی را برای چند دقیقه روی چشمان بسته قرار دهید.


آیا لیمو می تواند کیسه های چشم را از بین ببرد؟

لیمو خاصیت سفید کنندگی زیادی دارد. با کمک انگشتان یا با یک پنبه کوچک آب لیمو را روی تیرگی ها بمالید. بگذارید 15 دقیقه قبل از شستشوی صورت با آب سرد بگذارید. لیمو سرشار از ویتامین C است که حلقه های سیاه را از بین می برد.



آیا آلوئه ورا برای کیسه های چشم مفید است؟

آلوئه ورا اغلب در اطراف چشم برای کمک به بهبود یا ترمیم پوست آسیب دیده استفاده می شود. تورم یا ورم را برطرف کنید