پروتز معمولی چاق گونه گونه ای پروتز تک واحدی است که در ناحیه پرمولار -مولر قرار دارد و گونه ها را پشتیبانی می کند. نقص اصلی این طرح افزایش وزن پروتز است. همچنین باعث افزایش عرض مزیودیستال پروتز می شود که ممکن است مانع از قرارگیری آن بخصوص در موارد میکروستومی شود. بنابراین پروتز سفت تر قابل جدا شدن مفیدتر است. مزایای اصلی پلاتر دکتر مهدیانی گونه این است که اقتصادی ، غیرتهاجمی است و زیبایی را به طرز چشمگیری بهبود می بخشد.

 

انواع مختلف پروتز صورت چیست؟

پروتز جزئی سطحی صورت یک پروتز سطحی متحرک است که قسمتی از صورت را بازیابی می کند اما به طور خاص بینی ، مدار یا گوش را درگیر نمی کند. پروتز تیغه بینی خارجی یک پروتز متحرک است که حفره ای در تیغه بینی می بندد اما باید بدانید بافت سطحی بینی را شامل نمی شود.

 

 

عوارض پروتز گونه

دلیل اینکه جراحی زیبایی کاشت گونه را حتما باید توسط متخصص جراحی پلاستیک انجام دهیم این است که همه ی این عوارض پروتز گونه و پیامدهای منفی را به حداقل می رساند.

 

  • هنگامی که تجمع خون در محل عمل اتفاق می افتد باعث عفونت می شود که به ندرت مشاهده می شود.
  •  یکسان نبودن شکل ظاهری پروتزها که در نهایت باید دوباره توسط پزشک متخصص جراحی شود.
  • حساسیت و عصب های حسی لب بالا و پایین به مشکل می خورد ولی به مرور زمان تسکین می یابد.
  • اگر پروتز به بدن فرد واکنش نشان بدهد و یا اینکه جراحی بدون استریل باشد (پروتز قبل از جراحی زیبایی در آنتی بیوتیک آغشته نشده باشد).
  • باعث ایجاد عفونت می شود و پزشک متخصص باید پروتز را هر چه سریع تر از بدن فرد خارج کند.
  • عضله زایگوماتیک (عضله مسئول خنده) لطمه می بیند و خنده حالت طبیعی خود را از دست می دهد و فرم مصنوعی به خود می گیرد.
  • آسیب عضلات صورت ببیند.
  • مصنوعی شدن خنده به دلیل ضعف عضله
  • احتمال نامتقارن شدن یا جابجایی پروتز در اثر سرفه، خمیازه و یا خنده
  • خونریزی
  • کبودی و تورم
  • به جا ماندن اسکار یا همان جای زخم

 

تا به امروز میلیون ها ایمپلنت صورت ساخته شده از مواد غیر سمی مانند سیلیکون کاشته شده است.

 

ایمپلنت هایی که به طور خاص برای استفاده در ناحیه گونه های بین صورت و چانه طراحی شده اند دارای اشکال و اندازه های بسیار متنوعی هستند.

 

این ایمپلنت ها را می توان به طور سفارشی توسط جراح شما برای تناسب طبیعی تر اصلاح کرد.

 

هر دو روش کاشت گونه و گونه را می توان به صورت سرپایی انجام داد.

 

آنها می توانند با استفاده از بیهوشی عمومی با بیمار در خواب انجام شوند ، یا از بی حسی موضعی برای بی حس کردن ناحیه تحت درمان در حالی که بیمار بیدار است ، استفاده شود.

 

پروتز گونه چیست؟

 

مزایا و عوارض پروتز گونه

 

جراحی پلاستیک گونه یکی از محبوب ترین روش های جراحی پلاستیک در بین افراد ، به ویژه زنان جوان است. این می تواند نواقص گونه ها را از بین ببرد و آنها را زیباتر نشان دهد. پروتز گونه همچنین می تواند افتادگی و فرورفتگی گونه را به دلیل طول عمر از بین ببرد. از بین بردن نقایص مادرزادی در گونه ها و صورت یکی از مزایای این عمل است. جراحی پروتز ، مانند سایر عملها ، ممکن است معایبی داشته باشد ، اما اگر عمل جراحی پروتز را به پزشک مجرب بسپارید ، می توانید به راحتی از خطر بالقوه و پیامدهای بد آن جلوگیری کنید.

 

پروتز گونه چیست؟

 

به فرایند برجسته سازی و بزرگ شدن گونه یا استخوان گونه مصنوعی گونه می گویند. این روش گونه ها را برجسته می کند و ظاهر استخوان گونه را بهبود می بخشد. پروتزهای صورت چهره را زیباتر کرده و اندام های بدن را متعادل می کند ، به همین دلیل در بین زنان جوان بسیار محبوب است. پروتز گونه به سه شکل انجام می شود: ملار ، برای بهبود نقایص استخوان گونه ، ساپ ملار برای رفع کمبود گوشت گونه و تنظیم برای اصلاح عیوب استخوان گونه و نقص گوشت گونه.

 

پروتز گونه با ایجاد شکاف در داخل دهان و بالای خط بالای لثه و قرار دادن مواد مصنوعی در داخل آن شکاف ساخته می شود. پروتز گونه از سیلیکون متخلخل یا اتیلن ساخته شده است. بهترین نوع پروتز ، پروتز ساخته شده از مواد سیلیکونی است. مواد سیلیکونی مواد نرم و شبیه استخوان هستند که روی استخوان قرار می گیرند و در صورت عدم رضایت یا نیاز به تعویض به راحتی از گونه خارج می شوند. معایب استفاده از اتیلن متخلخل در پروتزها این است که برداشتن آن در صورت نیاز برای برداشتن از گونه مشکل است زیرا با استخوان گونه یکپارچه می شود.

 

مزایای پروتز گونه

 

داشتن گونه های برجسته و زیبا معمولاً فقط با چاقی امکان پذیر است ، که باعث می شود سایر قسمت های بدن چاق شده و قبل از تورم گونه ها تغییر شکل دهند. یکی از فواید پروتز نشان دادن گونه ها بدون چاقی در سایر نقاط بدن است. تریاژ یک روش سریع است و به صورت سرپایی دکتر مهدیانی با نتایج دائمی انجام می شود. افرادی که گونه های فرو رفته ، افتاده و فرورفته در سن دارند می توانند به صورت خود جوانی مصنوعی ببخشند. یک سیستم پروتزی می تواند آسیب استخوان گونه را ترمیم کرده و زیبایی و برجستگی گونه را بازگرداند. مشکلات مادرزادی گونه ها را نیز می توان برطرف کرد ، از جمله نرمی و عدم تقارن گونه و از بین رفتن بافت توسط پروتزها و استخوان گونه. یکی از مزایای پروتز گونه متعادل کردن اجزای صورت است. بدیهی است که زیبایی می تواند اعتماد از دست رفته کسانی را که به دلیل ظاهر زشت خود اعتماد به نفس خود را از دست داده اند ، بازگرداند. این پروتز همچنین برای افرادی که به ژل های تزریقی در استخوان گونه حساسیت دارند مناسب است.

 

نقص پروتز گونه

 

در پروتز گونه ، موادی که برای برجسته شدن گونه روی استخوان قرار می گیرد از خود بدن نیست و یک ماده خارجی است و ممکن است بدن نسبت به آن حساس باشد و در برخی موارد ممکن است عفونی شود. گاهی اوقات عفونت ها و آلرژی ها را می توان با دارو درمان کرد ، اما در برخی موارد حساسیت به حدی شدید می شود که داروها و آنتی بیوتیک ها نمی توانند مشکل را حل کنند و پزشک مجبور است آن را برطرف کند. دیستروفی عضلانی یکی دیگر از نقص های پروتز است.

 

در حین پروتز ، برخی از ماهیچه های گونه برای استفاده از پروتز برداشته می شوند و این روند به ماهیچه های صورت آسیب می رساند. گاهی این آسیب منجر به ضعف عضلانی می شود. ضعف عضلانی خنده معمولی را از بین می برد و آن را به خنده مصنوعی تبدیل می کند و باعث می شود شما مانند قبل نخندید.

 

یکی از معایب آن این است که سرفه ، خمیازه کشیدن یا خندیدن ممکن است باعث حرکت پروتز در صورت و نامتقارن شدن صورت شما شود و در نهایت مجبور شوید این ماده را از گونه های خود خارج کنید. خطرات و عوارض جانبی بعد از جراحی گونه شامل خونریزی ، کبودی ، تورم و زخم است. گاهی از تزریق ژل برای حل یا برجسته شدن ظاهر گونه ها استفاده می شود که در صورت عدم انجام صحیح تزریق ، مشکلاتی مانند افتادگی گونه ها نیز ایجاد می شود.

 

منبع:

https://drmahdiani.com/%d9%be%d8%b1%d9%88%d8%aa%d8%b2-%da%af%d9%88%d9%86%d9%87/