شفا کلینیک به عنوان یکی از اولین مراکز درمان بیماری های مقعدی نشیمنگاهی با لیزر در تهران آماده است تا خدمات درمانی خود را در اختیار شما عزیزان قرار دهد. با یک تماس شما به دکترهای مجرب این مجموعه معرفی می شوید و می توانید کار درمان خودتان را شروع کنید.

 

علائم بواسیر را بشناسید


بواسیر در کناره های مقعد ایجاد می شود و ممکن است با هموروئید داخلی همزمان به وجود بیاد. علائم بواسیر شامل خارش در موقع تحریک روده و خونریزی است. چون پوست دیواره های مقعد نازک هستند و اعصاب زیادی هم در این ناحیه وجود دارد به همین دلیل بواسیر با درد و خونریزی زیادی همراه است. باید بدانید در هموروئید خارجی وقتی که بواسیر به بیرون می آید خودش را به صورت برجستگی های لزجی نشان می دهد که موقع عبور مدفوع باعث درد زیادی می شود.

 

چرا دچار بواسیر می شویم؟


مهم ترین علت های این بیماری شامل موارد زیر می شود:

 

  • بارداری
  • فشار زیاد به ناحیه نشیمنگاه
  • برداشتن اشیای سنگین
  • نشستن یا ایستادن طولانی
  • یبوست
  • اسهال
  • وراثت

 

انواع بواسیر کدامند


انواع بواسیر با توجه به شرایط بواسیر و محلی که بواسیر در آن ایجاد می شود مشخص می شود. باید بدانید بواسیر دو نوع دارد که با نام های هموروئید داخلی و هموروئید خارجی شناخته می شوند. البته انواع بواسیر به درجه های مختلفی هم دسته بندی می شوند. هموروئید داخلی بواسیری است که در داخل مجرای مقعد ایجاد می شود و تمام علائم آن هم داخلی است و در بیرون ظاهر نمی شود. اما بواسیر خارجی به بیرون از مجرای مقعد کشیده می شود و با برجستگی ها و لخته های خونی بدخیم و دردناک همراه است.

برای درمان هر کدام از این بواسیرها راه های مختلفی وجود دارد. بواسیر داخلی و درجه های آن به راحتی درمان می شوند به همین دلیل در منزل مواظب سلامتی خودتان باشید و از غذاهای فیبردار استفاده کنید و کمتر یبوست شوید جلوی هموروئید داخلی گرفته می شود. برخی از بواسیرهای داخلی بعد از چند هفته خود به خود درمان می شوند. اما اگر بواسیر خارجی را گرفتید باید به مطب در شفا کلینیک مراجعه کنید تا درمان مناسب آن برای شما تجویز شود.

 

پیشگیری از هموروئید ترومبوزه


قبل از اینکه قرار باشد توده‌ای به نام هموروئید ترومبوزه در اطراف مقعد به وجود بیاید، می‌توانیم با رعایت چند مورد آسان نه تنها از بروز هموروئید ترومبوزه بلکه از بروز هر بیماری دیگری هم پیشگیری کنیم:

 

در طول روز به اندازه کافی آب بنوشید:

نوشیدن آب باعث هیدراته شدن بدن می‌شود و به سلامت دستگاه گوارش ما کمک می‌کند.


کاهش وزن:

اگر شما اضافه وزن دارید احتمال بروز هموروئید ترومبوزه در شما بالاست. چرا که وزن اضافی باعث فشار به اعضای بدن از جمله کمر و بافت‌های مقعدی می‌شود.


پرهیز از نشستن و زور زدن هنگام دفع:

فشار زیاد یکی دیگر از عواملی است که باعث بروز هموروئید ترومبوزه می‌شود. پس سعی کنید هنگام دفع طولانی مدت ننشینید و فشار زیادی وارد نکنید.


به طور منظم ورزش کنید:

سلامت خود را حفظ کنید. ورزش کردن منظم باعث می‌شود عضلات قوی تری داشته باشید تا با فشارهای ناگهانی به مشکلاتی از جمله بیماری‌های مقعدی دچار نشوید.


در رژیم خود از فیبر استفاده کنید:

فیبر یکی از کربوهیدرات‌هایی است که مصرفش برای سلامت دستگاه گوارش بدن ضروری است. اگر اندازه کافی آن را در رژیم روزانه خود داشته باشید، هموروئید ترومبوزه را از خود دور می‌کنید.

 

آدرس شفا کلینیک

تهران، سعادت آباد، میدان کاج، ابتدای سرو شرقی مجتمع پایدار، طبقه چهارم واحد 406

شماره های تماس

ساعات کاری

ساعت کاری: شنبه تا چهارشنبه: 10 الی 13 | 17 الی 20 پنچ شنبه: 11 الی 14

زمان پاسخگویی: همه روزه بغیر از جمعه: 8 الی 22