روش های درمان کیست مویی


اغلب افرادی که دچار کیست مویی شده اند, به دلیل ترس از جراحی سعی دارند تا از روش های ساده و گیاهی برای مداوای این عارضه استفاده کنند. متاسفانه برای این دسته بیماران که علاقه زیادی به درمان خانگی دارند باید بگوییم که استفاده از این روش کارساز نبوده و صرفا نقش تسکین دهندگی درد و التهاب سینوس مویی را دارد.

امروزه با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی در عرصه پزشکی, روش های جایگزین بهتری برای مداوای کیست مویی مورد استفاده قرار می گیرد که نمونه بارز آن لیزر می باشد.

 

 لیزر کیست مویی


جالب است بدانید درمان کیست مویی با لیزر بهترین روش برای از بین بردن این عارضه است که امروزه توسط متخصصان جراحی در کلینیک‌های پزشکی برای درمان قطعی بیماران استفاده می‌شود. از آن جایی که درمآن‌های خانگی در درمان کیست مویی جایی ندارند، بیماران در آخر مجبور به انتخاب یکی از دو روش، جراحی یا لیزر هستند.

عمل با لیزر در حقیقت به معنای استفاده از اشعه لیزر به جای تیغ جراحی برای برش و خارج کردن بافت عفونی از داخل پوست است. جراح طی درمان با لیزر فقط کیست موها را خارج می‌کند و بر خلاف جراحی سنتی قسمت بزرگی از پوست و گوشت فرد بریده نمی‌شود. اشعه لیزر تا عمق بافت عفونی نفوذ کرده و هرگونه عفونت را سوزانده و از بین می‌برد در نتیجه احتمال بازگشت بیماری کاملا نزدیک به صفر است. همچنین دقت این روش بسیار بالا است و آسیب بسیار کم‌تری را به پوست وارد می‌کند.

نکته مورد توجه اینکه این روش درمانی نیازی به بیهوشی ندارد و فقط با بی‌حسی انجام می‌شود و نوعی عمل سرپایی تلقی می‌شود.

 

هزینه درمان لیزر کیست مویی


اگر شما جزو کسانی هستید که کیست مویی دارید و یا در اطرافیانتان کسی به این مشکل مبتلا است و به دنبال شیوه‌های درمان آن و مقایسه هزینه‌های آن هستید؛ با ما همراه باشید تا در این مقاله انواع روش‌های درمانی کیست مویی را برایتان شرح دهیم و با مقایسه مزایا و معایب آن‌ها و هزینه‌هایشان در انتخاب‌شان به شما کمک کنیم.

از قدیم روش‌های تهاجمی وجود داشتند و روش‌های کم‌تر تهاجمی با لیزر که با پیشرفت علم پزشکی پدیدار شدند، برای از بین بردن جدار کیست مویی مورد استفاده قرار می‌گیرند. دارو درمانی کیست مویی به تنهایی در درمان قطعی کیست مویی جایگاهی ندارد. انتخاب مناسب‌ترین شیوه درمانی، برای افراد بسیار حائز اهمیت است.

 

مزایای جراحی سینوس پیلونیدال با لیزر

 

1. به علت بسته شدن  عروق کوچک توسط لیزر کیست مویی، خونریزی به کمترین مقدار خود می رسد.

2. لیزر عصب های قطع شده ی حین برش جراحی را ترمیم میکند و به همین علت درد بعد از عمل کیست مویی به میزان قابل توجهی کاهش میابد.

3. از همه مهمتر اینکه لیزر هنگامی که به بستر زخم تابانده میشود باعث از بین رفتن ریشه های باقیمانده احتمالی حین جراحی کیست مویی  میشود.

4. استفاده از لیزر درمانی بعد از عمل برای سرعت بخشیدن به ترمیم زخم موثر می باشد.

5. جراحی با لیزر همراه با بی حسی موضعی میباشد چرا که دیگر نیازی به چاقو و تیغ جراحی نمی باشد در صورتی که جراحی سنتی کیست مویی بایستی با بیهوشی صورت گیرد.

6. قطعا درمان با لیزر کیست مویی برای بیمار، جراحی را بسیار ساده و آسان خواهد نمود و مراحل درمان را تسریع کرده و بیمار از روز پس از جراحی می تواند فعالیت های روزمره خود را شروع کند.

 

اطلاعات تماس

آدرس : تهران سعادت آباد، میدان کاج، ابتدای سرو شرقی، مجتمع پایدار، طبقه چهارم، واحد 406
تلفن : 02122361071 و 02122361072
ایمیل : info @ drtajbakhsh.ir
واتس آپ : 09021332854