جراحی با لیزر یکی از روش های نوین جراحی برای از بین بردن بیماریهای نشیمنگاهی محسوب می شود. در این روش به علت برش و انعقاد خون پس از بریدن محل جراحی وضوح مناسبی را برای جراح پدید می آورد به طوری که جراح قدرت مانوری بیشتری نسبت به روش سنتی جراحی داشته و می تواند به طور کامل ریشه ها و شاخه های جانبی را ببیند و احتمال این که ریشه ها ناقص سوزانده شوند بسیار کم است به همین دلیل است که امکان عود بیماری بسیار کم و در حد صفر است.

 

طریقه انجام لیزر فیستول مقعدی


بستن مسیر فیستول از طریق اشعه ساطع شده از لیزر تحت بی حسی  موضعی و با حداقل میزان خونریزی انجام می شود. درمان فیستول مقعدی با لیزر، باعث فروپاشی فیستول و متعاقب آن التیام بدون نیاز به افزودن مواد خارجی می شود.  درمان فیستول مقعدی با لیزر از نظر عفونت و بی اختیاری در دفع بی خطر است و اکثر بیماران تحت درمان، علائم بهبودی کامل را نشان می دهند. انرژی لیزر به بافت های سالم اطراف محل عارضه فیستول آسیبی وارد نکرده و هیچ گونه نگرانی ایمنی در فرآیند انجام لیزر برای بیمار وجود ندارد.

 

لیزر فیستول مقعد  


چرا استفاده از لیزر  به جراحی باز ارجح است

 

  • لیزر در هنگام برش و برداشتن تگ پوستی انتهای عصب بریده شده را ترمیم میکند و در نتیجه بیمار بعد از  عمل درد نداشته یا درد بسیار کمی دارد.
  •  لیزر عروق کوچک بریده شده در هنگام همل را ترمیم میکند و در نتیجه خونریزی هنگام عمل کاهش میابد.
  • این عمل بطور سرپایی و بدون بیهوشی قابل انجام است.
  • بیمار فقط شب اول استراحت میکند ونیاز به استراحت بیشتر ندارد.
  • بیمار بازگشت سریعتر به محیط کار وزندگی طبیعی خود دارد.
  • با این نوع لیزر میتوان تمام انواع هموروئید و حتی شقاق و فیستول همزمان را درمان نمود.
  • لیزر محیط عمل را استریل کرده و باعث کاهش عفونت محل عمل میشود.قابل ذکر است به همین علت انتقال بیماریهای ویروسی از جمله هپاتیت و ایدز به صفر میرسد.
  • لیزر هنگام عمل به بافت اطراف صدمه نمی زند و مانند کوتر باعث نکروز نمی شود به همین علت درد بعد از عمل کاهش داشته وبه اسفنکتر مقعد اسیبی وارد نمیشود.

 

مراقبتهای بعد از عمل فیستول مقعدی


یس از عمل فیستول، پزشک شما ممکن است توصیه کند که مراقبتهای بعد از عمل فیستول مقعدی را جدی بگیرید و ناحیه آسیب‌ دیده را در حمام گرم قرار دهید و از نرم کننده مدفوع یا laxatives را برای یک هفته استفاده کنید. از آنجایی که شما ممکن است پس از جراحی دچار برخی دردها یا ناراحتی ها شوید، پزشک شما قرص‌ های را برای آرام کردن دردتان تجویز می کند. اغلب فیستول‌ ها به درمان جراحی پاسخ مثبت می‌ دهند.

 

تماس با ما

شماره های تماس
26218601
26216953
09021332854

شعبه سعادت آباد:
تهران، سعادت آباد، میدان کاج، ابتدای سرو شرقی مجتمع پایدار، طبقه چهارم واحد 406

ساعت کاری:
شنبه تا چهارشنبه: 10 الی 13  | 17 الی 20
پنچ شنبه: 11 الی 14
زمان پاسخگویی:
همه روزه بغیر از جمعه: 8 الی 22