بسته شدن لیزر فیستول شامل وارد کردن فیبر لیزر به فیستول از خارج و عبور آن از دهانه داخل راست روده است. سپس ، لیزر فعال می شود و باعث می شود بافت اطراف آن با اصطلاح پروتئین ها منقبض شود.

 

روش درمان با لیزر چگونه است؟

اول بهتر است این نکته را بگوییم که فیستول مقعدی درمان دارویی ندارد و نمی توان مجرای غیر طبیعی را با دارو بست! راه درمان قطعی  این بیماری عمل جراحی فیستول می باشد که به دو صورت سنتی یا استفاده از تکنولوژی مدرن لیزر انجام می گیرد.

 

عموما در بیشتر مراجعان فیستول عمیق نمی باشد و به سادگی به کمک لیزر، با حداقل درد و خونریزی درمان می شود. ابتدا بی حسی موضعی تزریق می شود و سپس با میله ای که مخصوص این کار است به نام پروب (Probe) مسیر فیستول را مشخص می کنند. پس از آن به وسیله لیزر پرتوان ( لیزر Co2) مسیر فیستول برداشته می شود. لازم است بدانید روش لیزر کم خطر ترین روش درمانی می باشد و هیچگونه عوارضی از جمله بی اختیاری بر جای نمی گذارد و دوران نقاهت آن نیز بسیار کوتاه تر از جراحی سنتی با چاقو می باشد.

 

همچنین معاینه بیماران خانم در کلینیک لیزر شفا توسط پزشک متخصص خانم و معاینه بیماران آقا توسط پزشک متخصص آقا صورت میگیرد، پس بهتر است ترس و خجالت را کنار بگذارید همین الان برای درمان بیماری خود اقدام نمایید.

 

لیزر فیستول

بهترین روش درمان فیستول چیست؟

بهترین و موثرترین روش برای درمان فیستول مقعدی جراحی است. روش حداقل تهاجمی درمان فیستول مقعدی یک گزینه مهم در درمان فیستول پیچیده است.

 

آیا فیستول می تواند به طور دائم درمان شود؟

دستگاه های فیستول باید درمان شوند زیرا به خودی خود بهبود نمی یابند. اگر به مدت طولانی درمان نشود خطر ابتلا به سرطان در دستگاه فیستول وجود دارد. درمان اکثر فیستول ها ساده است. یا می توان دستگاه یا فیستول را باز کرد و یا دستگاه و جیب داخل آن کاملاً خارج شد.

مزایای درمان با لیزر چیست؟

کاهش چشمگیر خونریزی حین جراحی.

عدم احساس درد قابل توجه در درمان با لیزر.

درمان با لیزر در هر مرحله ای از فیستول قابل انجام است.

24 ساعت بعد از عمل چیزی خورد و بعد از آن تغذیه با سوپ و مایعات است.

لیزر عصب های قطع شده را ترمیم نموده و سبب کاهش درد پس از درمان میشود.

رسیدگی و پاسخ گویی در کلینیک های خصوصی به مراتب بهتر از بیمارستان خواهدبود.

میزان کنترل شده ای از بافت بدن خارج میشود که نسبت به جراحی سنتی کمتر می باشد.

بیمار روز بعد از عمل با لیزر می تواند به روال عادی زندگی خود برگردد و دوره نقاهت کوتاهی دارد.

به بیهوشی در بیمارستان نیازی ندارد و با یک بی حسی موضعی ساده انجام میشود و به صورت سرپایی انجام میشود.

 

 

 

احتمال انتقال عفونت های بیمارستانی در روش لیزر فیستول مقعدی، صفر است اما در جراحی سنتی احتمال انتقال عفونت ها مانند هپاتیت وجود دارد.

 

 

آیا لیزر درمانی برای فیستول بی خطر است؟

دستگاه های فیستول کوتاه تر از 30 میلی متر با سرعت بهبودی اولیه 58.3% همراه بودند در حالی که دستگاه های طولانی تر از 30 میلی متر تنها در 16.6% موارد بهبود یافتند (02/0> p). نتیجه گیری: بسته شدن لیزر یک درمان ایمن و موثر برای فیستول مقعدی ترانس فینتری است.

 

 

آیا جراحی لیزر برای فیستول دردناک است؟

بیشتر موارد به بیمار بیهوشی داده می شود و جراحی بدون بریدگی و زخم اصلی انجام می شود. دلیل اینکه اکثر مردم لیزر درمانی را انتخاب می کنند این است که: تقریباً بدون درد.

 

جراحی فیستول چقدر موفق است؟

زندگی با فیستول می تواند تأثیر زیادی در کیفیت زندگی فرد داشته باشد. با این حال ، برای اکثر افراد ، جراحی فیستول موفقیت آمیز است و میزان عود آن پایین است. به عنوان مثال ، میزان موفقیت دراز مدت فیستولوتومی 92-97% است.

 

 

 

عوارض عدم درمان به موقع چیست؟

در صورتی که افراد در موقع مناسب اقدام به درمان قطعی فیستول نکنند، می تواند باعث گسترش بیماری و افزایش درد بیمار شود. توصیه می شود تا در مراحل ابتدایی بیماری به مرکز درمان بیماری های مقعدی مراجعه کرده و با بهترین روش ممکن نسبت به درمان فیستول اقدام کرد. در غیر این صورت احتمال افزایش درد و بروز عوارض دیگر بالاست.

 

خطرات جراحی فیستول

از عمده خطرات احتمالی جراحی سنتی فیستول می توان به موارد ذیل اشاره کرد.

 

عود دوباره فیستول: با اینکه جراحی فیستول منجر به درمان میشود اما تضمینی برای بازگشت بیماری وجود ندارد. بدین معنی که احتمال دارد بیماری دوباره عود کرده و نیاز به درمان مجدد پیدا کند. ولی در صورتی که جراحی درمانی لیزر فیستول بوده باشد و مراقبت های بعد از جراحی به خوبی انجام شود درصد عود مجدد بسیار کاهش می یابد.

 

عفونت: همانند بیشتر جراحی ها، احتمال ایجاد عفونت در بدن وجود دارد که در اکثر مواقع پزشک معالج دارو های آنتی بیوتیک را تجویز می کند. احتمال انتقال عفونت یا ایجاد عفونت در جراحی با لیزر نزدیک به صفر است.

 

بی اختیاری روده بزرگ: این عارضه به موقعیت فیستول بستگی داشته و وابسته به نوع جراحی نمی باشد. در لیزر فیستول هیچگونه بی اختیاری ایجاد نمی شود.

 

فیستول چگونه به نظر می رسد؟

فیستول آنورکتال یا مقعد یک گذرگاه غیرطبیعی ، آلوده و مانند تونل است که از غده مقعد آلوده تشکیل می شود. گاهی اوقات یک فیستول مقعدی از غده داخلی به خارج از پوست اطراف مقعد کار می کند. روی پوست ، این به نظر می رسد مانند یک جوش باز است.