لیزر درمانی شقاق چیست؟

باید بدانید لیزر درمانی شقاق برای شقاق مزمن کاربردی ندارد اما در مراحل اولیه و مرحله حاد شقاق کاربرد دارد. این جلسات لیزر درمانی در هفته 2 الی 3 بار انجام می شود و تقریبا تا  12 جلسه ادامه دارد. بنابراین برخلاف لیزر پرتوان که در یک جلسه انجام می شود لیزر درمانی شقاق طولانی تر است.

 

گاها می توان دارو درمانی همراه با لیزر درمانی برای درمان شقاق حاد مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع لیزر IRC یا مادون قرمز است برش یا زخم و خونریزی ایجاد نمی کند.

 

فواید لیزر شقاق مقعد چیست؟

اگر درمان و جراحی شقاق با لیزر انجام شود بیمار درد و خونریزی ندارد و اگر هم داشته باشد بسیار کم و قابل اجتناب است. همچنین دوره نقاهت بسیار کوتاهی دارد و خوشبختانه بیمار به سرعت به محل کار خود باز می گردد. بدین ترتیب در هزینه های خود نیز صرفه جویی می کند. تورم بافتی در جراحی شقاق با لیزر بسیار کم است  و اسکار و فیبروز بعد از عمل بسیار کم و ناچیز است. این جراحی در یک جلسه بدون بیهوشی و به طور سرپایی انجام می شود. و خبر خوش اینکه همزمان با شقاق اگر بیمار مبتلا هموروئید یا حتی فیستول مقعدی هم باشد می توان در یک جلسه تمام موارد را تحت جراحی قرار داد.

 

برای اثبات تمام فواید جراحی شقاق با لیزر چند دلیل منطقی ساده وجود دارد:

 

لیزر سر عروق، اعصاب و لنف های بریده شده در حین عمل را همزمان درمان و ترمیم می کند. همین امر موجب کاهش درد و خونریزی تا 70 درصد کمتر از جراحی با تیغ و کوتر می شود.

لیزر بر خلاف کوتر بافت را نمی سوزاند یا بر خلاف تیغ جراحی خونریزی و درد زیادی را ایجاد نمی کند.

 

پزشکی در حال درمان مریض با جراحی لیزر

 

اگر دست کاری و تحریک در این روش وجود نداشته باشد،جالب اینکه به آرامی آن زائده ای که به وجود آمده است شل گشته و برداشته می شود. لیزر درمانی بستگی به شدت عود کردن بیماری شقاق شما دارد. در صورتی که این بیماری در مرحله حاد قرار گرفته باشد آن را با استفاده از لیزر کم توان بر می دارند. ولی اگر بیماری شما شدت بیشتری داشته باشد و پزشک آن را از تنوع مزمن تشخیص دهد باید با اشعه پر توان آن را درمان سازد.

تشخیص پزشک بهتر از خودتان است

البته که باید مزیت ها ی روش عمل کردن شما و اینکه کدام یک از روش ها برای شما مناسب تر است یکی از مسائلی می باشد که به طور کلی به نظر پزشک بستگی دارد. پزشک به خوبی زخم شما را مورد بررسی قرار می دهد و بیماری فیشر شما را با استفاده از بهترین روش درمان می سازد.  همه ما به خوبی می دانیم که درد و خونریزی این بیماری یکی از عوامل وحشت انگیز آن می باشد که باید از آن دوری نمایید.

 

بنابراین بهترین روش درمانی را می توانیم روش درمانی با لیزر شقایق مقعدی بدانیم.  روش درمان با استفاده از لیزر مزیت های بسیار زیادی دارد و به همین دلیل بسیاری از افراد استفاده از این روش درمانی را نسبت به روش های دیگر ترجیح می دهند و از آن استفاده می کنند.

 

عمل جراحی لیزر چگونه انجام می شود ؟ 

همانطور که بیان نمودیم بسیاری از افراد برای درمان بیماری شقاق خود استفاده از عمل لیزر را انتخاب می کنند،  دلیل آن این است که این روش نسبت به روش های دیگر مزیت های بسیار زیادی دارد. در این روش پزشک برای اینکه محل شکاف درون مقعد را به خوبی مشاهده کند، یک وسیله به نام اسپکولوم را درون مقعد بیمار قرار می دهد. بعد از قرار دادن آن وسیله به آرامی آن را باز کرده و تنظیم می کند.

 

 

 

نمایش فیشر یا شقاق

 

باید بدانید در لیزر کم توان به طور معمول از اشعه ای که جنس آن کربن دی اکسید است استفاده می شود. در این روش درمانی ابتدا با لیزر بافت هایی که گرانولیت و فیبروتیک می باشد را منقبض کرده و سپس حذف می کنند. این عمل باعث شل شدن عضله اسفنکتر خواهد شد و از حالت انقباض آن را خارج می سازد. بعد از آن لبه های شکاف با اشعه های لیزر پرتو افکنی خواهد شد.

 

بدین وسیله عروق کوچک در ناحیه مقعد بریده می شود و همچنین زخم شقاق هم درمان می گردد. در نهایت این عمل موجب درمان بیماری شقاق فرد می شود و دیگر درد و خونریزی در این ناحیه نخواهد داشت. استفاده از این روش درمانی به آسانی تنها یک جلسه طول می کشد و زمان آن بیشتر از یک ساعت نیست. برای درمان کردن بیماری های مزمن باید از لیزرهایی که پرتوان هستند استفاده شود. در این روش زائده پوستی به طور کلی از بین می رود و دیگر آثاری ندارد.