عمل جراحی لیزر چگونه انجام می شود ؟


بسیاری از افراد برای درمان بیماری شقاق خود استفاده از عمل لیزر را انتخاب می کنند، چرا که این روش نسبت به روش های دیگر مزیت های بسیار زیادی دارد. در این روش پزشک برای اینکه محل شکاف درون مقعد را به خوبی مشاهده کند، یک وسیله به نام اسپکولوم را درون مقعد بیمار قرار می دهد. بعد از قرار دادن آن وسیله به آرامی آن را باز کرده و تنظیم می کند.

 

 

لیزر شقاق


موثرترین روش درمان شقاق مقعدی مزمن قطع اسفنکتر داخلی است و میزان موفقیت آن 100-95% است. در لیزر شقاق ابتدا محل زخم شقاق با بی حسی موضعی بیحس می گردد و سپس با لیزر زخم برداشته می شود و عضله دور مقعد به میزان کم برش داده می شود تا به زخم فرصت لازم جهت بهبود داده شود. در ضمن در حین عمل اگر زائده اضافی در اثر شقاق بوجود آمده باشد قابل برداشتن است و لذا مقعد فرم نرمال اولیه خود را پیدا می کند. بعد از عمل با لیزر شقاق بیمار میتواند دفع راحت داشته باشد.

 

هزینه درمان با لیزر شقاق یا فیشر مقعدی


هزینه های درمان با لیزر دارای یک مبلغ واحد نیست و خوشبختانه در حال حاضر بیمارانی که دارای بیمه تکمیلی هستند، می توانند پس از جراحی با نامه ای از سوی پزشک خود مبلغ عمل خود را از بیمه دریافت نمایند.

 

مزایا و معایب لیزر شقاق را بیشتر بدانید

 

هر روشی مزایا و معایب مربوط به خود را دارد. خوشبختانه باید بدانید مزایای لیزر شقاق نسبت به معایب آن بیشتر است. همچنین طبق تحقیقات انجام شده در ایران و کشورهای اروپایی و آمریکایی روش جراحی با لیزر شقاق نسبت به دیگر روش های جراحی با تیغ و کوتر ارجح است. زیرا برشی که برای برداشتن زخم شقاق با لیزر ایجاد می شود بسیار ظریف است و به بافت سالم اطراف زخم شقاق آسیب نمی رساند.

همچنین زمانی که جراح در حال برش دادن زخم شقاق با لیزر پرتوان است این لیزر سر عروق و اعصاب بریده شده را ترمیم می کند. به همین دلیل یکی از مزایای لیزر شقاق دوره نقاهت بسیار کوتاهتر از دیگر روش ها می باشد.

از جمله عوارض و معایب لیزر شقاق این است که فقط متخصص جراحی و لیزر ماهر در این زمینه می توانید با این دستگاه کار کند. برش زدن بافت با دستگاه لیزر پرتوان نیاز به مهارت و دانش بالای جراح دارد.

 

نتیجه گیری


این روش جدید جراحی به عنوان یک روش موفق، آسان و سریع در درمان شکاف مقعد شناخته شده است. این روش همچنین باعث افزایش خونرسانی و کاهش درد می شود. از مزایای استفاده از لیزر درمانی می توان به رفع موثر کلیه علائم بالینی ، کاهش زمان بهبودی و حداقل خطرات و عوارض جانبی آن اشاره کرد. این روش بدون درد است و بیماران معمولا از معالجه رضایت می یابند و راضی هستند.

 

اطلاعات تماس

آدرس : تهران سعادت آباد، میدان کاج، ابتدای سرو شرقی، مجتمع پایدار، طبقه چهارم، واحد 406
تلفن : 02122361071 و 02122361072
ایمیل : info @ drtajbakhsh.ir
واتس آپ : 09021332854