جراحی شقاق با لیزر یک روش بسیار پیشرفته و جدیدترین روش جراحی برای درمان شقاق است. جراحی لیزری توسط اکثر جراحان آنورکتال، پروکتولوژیست ها و جراحان عمومی برای درمان دائمی شقاق به دلیل مزایای آن ترجیح داده می شود. اگر مایل به انجام جراحی شقاق لیزری با هزینه ای مقرون به صرفه هستید، می توانید به ما مراجعه کنید.

 

لیزر شقاق چه تفاوتی با جراحی دارد؟

 

جراحی شقاق با لیزر بدون بیهوشی و در کمتر از نیم ساعت انجام می‌شود. نیازی به بستری شدن، پانسمان زخم و مراقبت‌های بعد از جراحی سنتی نمی‌باشد.

 

علائم شقاق


علائم و نشانه های شکاف مقعدی عبارتند از:

درد شدید ، هنگام حرکات روده یا دفع مدفوع
درد پس از حرکات روده ای که می تواند تا چند ساعت طول بکشد
پس از دفع مدفوع ، خون قرمز روشن بر روی مدفوع یا دستمال توالت قرار دهید
ترک قابل مشاهده در پوست اطراف مقعد
یک توده کوچک یا برچسب پوست روی پوست نزدیک به شکاف مقعدی
بافتی برجسته که خارج از دهانه مقعد شمامی شود (افتادگی).

 

درمان شقاق با لیزر چقدر دردناک است؟


با این حال، هنگامی که از طریق لیزر انجام می شود، این روش کاملاً بدون درد و بدون خون است. جراحی شقاق با لیزر فقط 30 دقیقه طول می کشد. درمان به عنوان یک روش مراقبت روزانه انجام می شود و بیمار طی 24 تا 48 ساعت مرخص می شود. لیزر درمانی حداقل تهاجمی است و بیمار به سختی دردی را تجربه می کند.

 

میزان موفقیت جراحی فیشر با لیزر چقدر است؟


میزان موفقیت جراحی لیزر بیش از 97 درصد است. میزان عود بسیار کم است و بین 1-3٪ متغیر است. در اینجا برخی از اقدامات احتیاطی که باید بعد از جراحی شقاق انجام دهید (بیشتر آنها در مورد LIS) آورده شده است. برخی از اقدامات احتیاطی وجود دارد که باید پس از جراحی شقاق برای جلوگیری از عوارض انجام دهید.

 

آیا جراحی شقاق مقعد درد را کاهش می دهد؟


این کار در بسیاری از موارد شقاق مقعد انجام می شود زیرا منجر به کاهش درد و اسپاسم می شود. این یک روش معمول ترجیحی و درمان کم تهاجمی برای اسپاسم شدید مقعد در موارد شقاق مقعد است.

چه مدت طول می کشد تا یک شقاق خوب شود؟


معمولاً طی 3 تا 4 هفته از طریق درمان‌های خانگی و داروها بهبود می‌یابد. اگر جراحی لیزر شقاق مقعدی انجام شود، بیمار می‌تواند از روز بعد از جراحی، کار عادی خود را شروع کند و بهبودی کامل 1 تا 2 هفته طول می‌کشد.

 

 

مزایای درمان و جراحی لیزر شقاق (فیشر) مقعدی با لیزر


1) لزومی به بستری در بیمارستان و گرفتن بیهوشی عمومی یا بی حسی نخاعی که یکی از علل ترس بیماران است نداشته ومتعاقب آن نیازی به استراحت چند روزه در منزل که از ضروریات جراحی سنتی است را ندارند و از روز بعد از عمل میتوانند به سرکار خود بازگردند زیرا بیمار بیهوشی نگرفته ودرد زیادی بعد از عمل ندارد.
2) نیاز نست به پانسمان داخلی (توپی یا تامپون)ندارد که معمولا در جراحی سنتی اجباری و خارج کردن آن بسیار دردناک است .
3)عمل معمولا در مطب انجام و بیمار بعد از عمل مرخص ومیتواند بعد از عمل تغذیه معمولی و دفع مدفوع داشته باشد در حالی که در جراحی سنتی اصل برعدم تغذیه حداقل برای24ساعت وسپس تغذیه با سوپ برای به تاخیر انداختن دفع برای مدت چند روزمی باشد.
4) درد بعد از عمل با لیزر نسبت به جراحی سنتی بسیارکمتر و میزان خونریزی نیز کمتر است همچنین میزان عود کمتر است.
5)باید بدانید انتقال عفونت های خطرناک مثل هپاتیت که در جراحی سنتی محتمل است درعمل با لیزر وجود ندارد.
6)بر خلاف تصور عموم لیزر در هر مرحله ای حتی مراحل پیشرفته هموروئید وغیرو کارآیی دارد و حتی درمورد بیماران با سن بالا و مشکلات دیابتی-کبدی-کلیوی وبیماران قلبی که داروهای رقیق کننده خون مصرف می کنند قابل انجام است.