درمان شقاق با لیزر


اسفنکتروتومی داخلی جانبی (LIS) روشی است که در آن شقاق با برش یا کشش عضلات اطراف مقعد درمان می شود. به طور معمول، این روش بسیار دردناک است و بیماران از آن وحشت دارند. با این حال، هنگامی که از طریق لیزر انجام می شود، این روش کاملاً بدون درد و بدون خون است.

جراحی شقاق با لیزر فقط 30 دقیقه طول می کشد. درمان به عنوان یک روش مراقبت روزانه انجام می شود و بیمار طی 24 تا 48 ساعت مرخص می شود. لیزر درمانی حداقل تهاجمی است و بیمار به سختی دردی را تجربه می کند. این راه حل دائمی برای شقاق است، بیمار موظف است تمام دستورالعمل های ارائه شده توسط پزشک را رعایت کند تا از تمام عوارض جلوگیری شود. درمان لیزر بدون درد مطمئناً بهترین جایگزین موجود است. این درمان باعث تسکین آنی بیماران می شود. جراحی لیزری کاملا بی خطر است و هیچ آسیبی به پوست و اندام های بیمار وارد نمی کند.

 

عوارض احتمالی

بی اختیاری


بزرگترین نگرانی برای بیمار پس از درمان جراحی معمولی بی اختیاری است. همانطور که قبلا گفته شد، جراحی شامل برش یا برش است، بنابراین، خطرات زیادی برای آسیب رساندن به عضلات اسفنکتر مقعد وجود دارد. در نتیجه، بیماران ممکن است از بی اختیاری مدفوع یا بی اختیاری گاز رنج ببرند.

در بی اختیاری مدفوع، فرد کنترل خود را بر ترشح مدفوع از راست روده از دست داد. او نمی تواند مدفوع را برای مدتی نگه دارد. به طور مشابه، در بی اختیاری گاز، آسیب عضله اسفنکتر ممکن است منجر به از دست دادن کنترل بر عبور گاز شود.

با این حال، در لیزر درمانی، پزشک بدون هیچ گونه بریدگی یا آسیبی به عضلات اسفنکتر مقعدی درمان می کند. احتمال ابتلا به بی اختیاری بعد از پروسه را کاهش می دهد.

 

عفونت


طبق آمار استاتیک، موارد ناچیز عفونت پس از لیزر درمانی وجود دارد زیرا هیچ برشی یا برشی در این فرآیند وجود ندارد. بنابراین، در حال حاضر بیشتر پزشکان تمرکز خود را به سمت لیزر درمانی معطوف کرده اند.

 

عود


بدون شک درد شقاق برای یک فرد غیرقابل تحمل است و هیچ کس نمی خواهد دوباره با آن مواجه شود. بنابراین، فرد نیاز به یک راه حل دائمی برای شقاق مقعدی دارد. در لیزر شقاق از مقدار کنترل شده انرژی لیزر برای بستن پارگی یا بریدگی استفاده می شود، بنابراین در اکثر موارد بیماران پس از درمان هرگز دچار درد شقاق مقعدی نمی شوند.

 

مزایای لیزر

بهبودی سریعتر


یکی از رایج ترین دلایل انتخاب لیزر درمانی است. همانطور که در عصر امروزی، استراحت ماه ها در خانه برای یک فرد شاغل بسیار دشوار است، بنابراین همه درمان لیزر را برای بهره مندی از مزیت بهبودی سریع تر ترجیح می دهند. پس از 3-4 روز درمان، می توانید به راحتی به کارهای روزمره خود ادامه دهید.

 

بدون محدودیت رژیم غذایی


از آنجایی که هیچ بخیه یا خونریزی در لیزر درمانی وجود ندارد، بیمار آزاد است تا به برنامه غذایی روزانه خود بازگردد.

 

درد بعد از عمل


در اکثر موارد درمان جراحی مرسوم، بیماران باید درد زیادی را پس از چند روز تحمل کنند. با این حال، بیمارانی که تحت لیزر درمانی قرار می‌گیرند، نیازی به تحمل درد بعد از عمل بیش از ۲ تا ۳ روز ندارند. بنابراین تمام کسانی که از شقاق مقعدی رنج می برند باید در اسرع وقت با جراح لیزر تماس بگیرند تا از عوارض حین درمان جلوگیری کنند.