هموروئیدوپلاستی با لیزر


هموروئیدوپلاستی با لیزر یک روش نسبتاً جدید برای درمان هموروئید است که در آن جریان خون هموروئیدی توسط لیزر منعقد می شود. قبل از انجام عمل، بیماران باید توسط متخصص بیهوشی بیهوش شوند. متعاقباً، این روش توسط متخصص کولوپروکتولوژیست / جراح کولورکتال انجام می شود، پروب لیزر در داخل هموروئید قرار می گیرد. به دلیل گرمای شدید، پرتو لیزر رگ‌های خونی را سوزانده و می‌بندد، بنابراین بواسیر به سادگی کوچک می‌شود و در عین حال خطر خونریزی بیش از حد در طول و بعد از عمل کاهش می‌یابد. از آنجایی که هموروئیدوپلاستی با لیزر یک روش دقیق است، هیچ اثری برای بافت های اطراف و همچنین اسفنکترهای مقعدی باقی نمی گذارد.

اصلاح شیوه زندگی برای به حداقل رساندن خطر ابتلا به هموروئید


عادات روده سالم و اصلاح شیوه زندگی می تواند به طور قابل توجهی خطر ابتلا به هموروئید را کاهش دهد.

از نشستن زیاد در توالت (بیش از 5 تا 10 دقیقه) خودداری کنید. خواندن کتاب و استفاده از تلفن همراه، زیرا ممکن است فشار بر بواسیر را افزایش دهد.
هنگامی که میل به مدفوع سفت و اجابت مزاج دشوار می شود، مدفوع را نگه ندارید.
از زور زدن بیش از حد خودداری کنید.
مصرف رژیم غذایی با فیبر بالا به عنوان مثال میوه ها و سبزیجات.
مقدار زیادی آب بنوشید، حداقل 6-8 فنجان در روز برای کمک به نرم نگه داشتن مدفوع.
هموروئیدهای مکرر بسیار شایع هستند. با این حال، شدت ممکن است متفاوت باشد. در میان چندین گزینه درمانی، مناسب ترین رویکرد برای هر بیمار به طور مفصل با جراح کولوپروکتولوژیست/کولورکتال مورد بحث قرار می گیرد که قطعاً تظاهرات بالینی، شدت بیماری و شرایط و نگرانی های کلی سلامت بیمار را در نظر می گیرد.

هموروئیدوپلاستی با لیزر یک روش کم تهاجمی برای درمان هموروئید در نظر گرفته می شود. این روش به بیمار اجازه می دهد تا بهترین نتایج ممکن را با حداقل ناراحتی و بهبودی سریع به دست آورد. بیمار با کیفیت زندگی خوب سریعتر به روال روزانه باز می گردد.

 

آیا لیزر درمانی برای هموروئید موثر است؟


نتیجه‌گیری: با وجود هزینه بالاتر، روش لیزر هموروئید در کاهش درد پس از عمل، رفع علائم و بهبود کیفیت زندگی در بیماران مبتلا به هموروئید درجه II یا III با پرولاپس ناقص مخاط مؤثرتر از بستن باند لاستیکی بود.

جراحی هموروئید با لیزر چقدر دردناک است؟


حداقل درد – برش لیزر معمولاً در مقایسه با برش هایی که با چاقوی جراحی ایجاد می شود، درد کمتری دارد. اگرچه جراحی با بی حسی موضعی انجام می شود، اما با از بین رفتن بیهوشی، بیماران می توانند درد را احساس کنند.

 

با مزیت های لیزر بواسیر آشنا شوید :

 

در لیزر بواسیر به هیچ عنوان از ابزار استفاده نخواهد شد و به همین دلیل احتمال انتقال عفونت به حداقل رسیده است و دیگر نیازی به مصرف داروهای مختلف بعد از لیزر نمی باشد.
جالب است بدانید لیزر کردن بیماری های مقعدی حدود ۲۰ الی ۲۵ دقیقه طول خواهد کشید که نسبت به جراحی سنتی تقریبا نصف شده است و به همین خاطر نیازی نیست بیمار ساعت ها منتظر بماند.
جای زخم به جای مانده از لیزر به نسبت جراحی سنتی کمتر بوده و به همین خاطر سریع تر جوش می خورد.
در طول لیزر بیماری به هیچ عنوان خونریزی یا درد نخواهد داشت و همین موضوع باعث شده است که بسیاری از افراد به آن روی بیاروند.
برای لیزر کردن به هیچ عنوان از داروی بی هوشی استفاده نمی شود و به همین خاطر کسانی که نسبت به این مواد حساسیت دارند و هم می توانند لیزر کنند.
مورد آخر اینکه بیمار بعد از عمل می تواند خیلی زود به زندگی عادی خود باز گردد و دیگری نیازی به بستری شدن یا دوره نقاحت ندارد.
 


معایب جراحی هموروئید با لیزر:

این جراحی از آنجایی که ماشین آلات گران است، گران است. به همین دلیل انواع ماشین آلات مورد نیاز برای انجام جراحی هموروئید با لیزر در تمامی بیمارستان ها موجود نمی باشد.
با توجه به تشعشعات ساطع شده از این دستگاه ها، جراحان برای اهداف ایمنی نیاز به استفاده از عینک مخصوص دارند.
ممکن است به دلیل ماشین های لیزری احتمال آتش سوزی نادر وجود داشته باشد.
در مورد خونریزی شدید، هزینه درمان ممکن است در مقایسه با سایر درمان ها بسیار گران باشد.
خوب، جراحی هموروئید با لیزر به عنوان هموروئیدکتومی نیز شناخته می شود. علیرغم مزایای عمده جراحی هموروئید با لیزر، هنوز هم بسیاری از بیماران ترجیح می دهند به جای انجام هر گونه جراحی، مشکلات هموروئید خود را با استفاده از محصولات درمانی طبیعی حل کنند.

اگرچه تا حدودی حق با آنهاست. اما در مواردی که جراحی تنها گزینه است، پزشکانی که در دهلی جنوبی عمل لیزر را برای انبوه شمع‌ها انجام می‌دهند، می‌پذیرند که جراحی هموروئید با لیزر امن‌ترین گزینه است.

 

کمتر دردناک و ایمن


وقتی از جراحی صحبت می کنیم، اولین فکری که به ذهن ما خطور می کند، دردی است که بر بدن وارد می کند. جراحی هموروئید با لیزر یکی از کم دردترین روش های جراحی برای درمان انبوه انبوه است. درد یکی از عوامل کلیدی در مورد درمان Piles است، زیرا مردم از دریافت درمان مناسب می ترسند. هیچ سوختگی، دود یا جرقه ای برای جراحی لیزر ایجاد نمی شود. بنابراین، یکی از ایمن ترین تکنیک ها برای درمان شمع ها در نظر گرفته می شود.

 

درمان سریع


جراحی لیزر شمع یکی از سریع ترین روش های درمانی موجود است. کل جراحی را می توان در عرض یک ساعت انجام داد. در مقایسه با سایر روش های درمانی انعطاف پذیری زیادی دارد. برای سایر جراحی ها، ممکن است هفته ها طول بکشد تا بیمار به طور کامل بهبود یابد، اما با لیزر درمانی می توان به نتایج سریع دست یافت.

 

درمان دقیق


مزیت استفاده از لیزر این است که می‌توانید دقیقاً بر روی قسمت‌های بد و آسیب‌دیده بدن تمرکز کنید، بدون اینکه مانع از قسمت‌های خوب اطراف آن شوید. همچنین، برش ها تمیز و دقیق هستند. بنابراین، این باعث می شود که عملیات لیزری برای شمع ها یک روش درمانی قطعی باشد.

هر روش درمانی مزایا و معایب خود را دارد. عملیات لیزری برای Piles نیز دارای معایبی است. در زیر به چند مورد از معایب لیزر درمانی اشاره می کنیم:

گران


لیزرها مطمئناً یک اثر هنری هستند، اما استفاده از آنها معامله ارزانی نیست. لیزر از انرژی نور استفاده می کند تا کار خود را انجام دهد که به قدرت زیادی نیاز دارد. حتی تجهیزات مورد استفاده نیز ارزان نیستند، بنابراین این جراحی هزینه گرانی را به همراه دارد.