انواع لیزر هموروئید


لیزر های پرتوان دی اکسید کربن – CO2


با لیزر های پر توان، تمام انواع بواسیر یا هموروئید را می توان در عمل لیزر هموروئید درمان نمود. این لیزر، پر توان بوده و با کمک آن می توان پاکه هموروئید را به طور کامل برداشت. لیزر بواسیر کار چاقوی جراحی را انجام می دهد و بیماری هموروئید را به طور کامل درمان می کند. لیزر پرتوان بواسیر در کاهش درد بعد از برداشتن هموروئید بسیار موثر است و حتی نیمی از بیماران بعد از درمان هموروئید با لیزر اصلا درد ندارند. این بسیار ارزشمند است زیرا درد و خونریزی بعد از عمل لیزر هموروئید، یکی از بزرگ ترین دغدغه های بیماران است. عوارض دیگر نیز با جراحی هموروئید با لیزر کاهش یافته است.

 

لیزر های کم توان یا مادون قرمز


یکی از روش های درمان بواسیر با لیزر، دستگاه لیزر هموروئید یا بواسیر مادون قرمز است. درمان هموروئید با لیزر کم توان یا مادون قرمز از طریق تاباندن آن روی ناحیه عارضه و بدون ایجاد هیچگونه برشی قابل انجام گیری است. در فرآیند درمان هموروئید با لیزر، نور دستگاه به تحلیل رفتن خون لخته شده در پاکه هموروئید کمک می کند. لیزر کم توان معمولا در درمان بواسیر داخلی کاربرد دارد.

 

 

مزیت لیزر هموروئید در درمان و جراحی

 

  1. درمان با لیزر هموروئید یا بواسیر بدون نیاز به بستری می باشد.
  2. عمل هموروئید با لیزر به درمان قطعی و فوری بواسیر می پردازد.
  3. با لیزر بواسیر، درمان معمولا در کمتر از نیم ساعت انجام می گیرد.
  4. درمان با لیزر بواسیر معمولا بدون بازگشت است زیرا احتمال عود بیماری در درمان هموروئید با لیزر در مقایسه با جراحی سنتی و عمل هموروئیدکتومی بسیار کاهش پیدا می کند.
  5. جراحی لیزر هموروئید یا بواسیر باعث کاهش عارضه بی اختیاری مقعد می شود.
  6. بیمار بعد از درمان هموروئید با لیزر، بازگشت سریع تر به محیط کار و زندگی طبیعی خود دارد.
  7. بعد از عمل جراحی لیزر بواسیر، احتیاجی به پانسمان داخل مقعد نمی باشد.
  8. بیمار از روز بعد از جراحی لیزر بواسیر می تواند به کارهای روزمره خود بازگردد.
  9. در عمل جراحی لیزر هموروئید، خون ریزی هنگام عمل بسیار کمتر از سایر انواع جراحی ها می باشد.
  10. انتقال عفونت های خطرناک مثل هپاتیت که در جراحی سنتی بواسیر (جراحی با تیغ) محتمل است، درعمل سرپایی بواسیر با لیزر وجود ندارد.
  11. در جراحی با لیزر بواسیر هنگام برش، لیزر انتهای عصب بریده شده را ترمیم می کند و در نتیجه بیمار بعد از درمان هموروئید با لیزر درد بسیار کمی نسبت به سایر انواع جراحی ها دارد.
  12. با جراحی لیزر هموروئید یا بواسیر می توان تمام انواع شقاق یا فیشر، هموروئید و فیستول مقعدرا بصورت همزمان درمان نمود. بطوریکه اگر بیماری فردی این بیماری ها را با هم داشته باشد در یک جلسه عمل جراحی لیزر هموروئید براحتی درمان خواهد شد.
  13. تورم بافتی بعد از عمل هموروئید با لیزر بسیار کم است زیرا لیزر بواسیر عروق لنفاوی باز شده حین عمل جراحی را می بندد و از تورم جلوگیری می شود و اسکار و فیبروز بعد از عمل جراحی هموروئید با لیزر بسیار کمتر است.

 

نتیجه گیری و جمع بندی درخصوص لیزر بواسیر


بیماری هموروئید یا بواسیر یکی از شایع ترین بیماری ها در افراد است. بهتر است پیش از ابتلا به هموروئید وجود مشکلاتی در بدن مانند یبوست و… را جدی بگیرید و سعی کنید آن را درمان کنید پیش از آن که منجر به یک عارضه خطرناک شود. اگر به هموروئید مبتلا شدید و یا داررای علایمی که ذکر شده هستید هر چه سریع تر به پزشک مراجعه کرده و برای درمان اقدام نمایید.

پزشک متخصص می تواند به طور دقیق تری بیماری شما را تشخیص دهد و متناسب با شدت بیماری شما روش درمان مناسبی را نیز در اختیار شما خواهد گذاشت. به علاوه بهتر است سبک زندگی سالم را نیز بیاموزید چرا که زندگی سالم مانع از به وجود آمدن مشکلاتی این چنین مانند بیماری هموروئید می شود.

 

تماس با ما

تهران، سعادت آباد، میدان کاج، ابتدای سرو شرقی مجتمع پایدار، طبقه چهارم واحد ۴۰۶ و واحد ۱۰۵
۲۶۷۶۳۸۶۴ -۰۲۱
۲۲۳۶۰۵۰۶ -۰۲۱
۲۲۳۶۰۲۶۸ -۰۲۱
۰۹۰۲۱۳۳۲۸۵۴
۲۶۲۱۶۹۵۳ -۰۲۱
۲۶۲۱۸۶۰۱ -۰۲۱