بررسی اجمالی آبسه


آبسه پوست توده مناقصه به طور کلی توسط یک منطقه رنگی از صورتی تا قرمز عمیق احاطه شده است. آبسه ها اغلب با لمس کردن احساس آسان هستند. اکثریت قریب به اتفاق آن ها ناشی از عفونت ها هستند. در داخل، آنها پر از چرک، باکتری و آوار هستند.

دردناک و گرم به لمس, آبسه می تواند نشان می دهد تا هر جایی بر روی بدن شما. شایع ترین سایت بر روی پوست در زیر بغل خود را (axillae) ، مناطق اطراف آنوس و مهبل خود را (آبسه Gland بارتولین) ، پایه ستون فقرات خود را (آبسه پیلونیدیال) ، در اطراف دندان (آبسه دندان) ، و در کشاله ران خود را. التهاب در اطراف یک فولیکول مو نیز می تواند منجر به تشکیل آبسه شود که به آن جوش (فورونکل) می نامند.

 

 

بهبود زمان بازیابی در درمان لیزر چگونه است?


میزان موفقیت درمان لیزر کیست پیلونیدی تنها دلیلی نیست که این روش نسبت به جراحی های سنتی سودمند است. همچنین مفید است زیرا زمان بهبودی معمولاً کوتاه تر و آسان تر است.

اقامت یک روزه بیمارستان تنها چیزی است که به طور معمول برای این نوع درمان مورد نیاز است. بیمار ممکن است یک شبه در بیمارستان بماند یا ممکن است همان روز پس از یک دوره مشاهده کوتاه در بهبودی مرخص شود.

جراحی لیزر یکی از امیدوارکننده ترین درمان ها برای کیست های پیلونیدیال است. تحقیقات نشان داده است که این رویکرد برای تمیز کردن و بستن یک سینوس پیلونیدی نتایج درازمدت بهتری نسبت به درمان های جراحی سنتی دارد. لطفا هر گونه سوال در مورد این روش حداقل تهاجمی در نظرات را ترک کنید.

 

طول درمان آبسه مقعدی چقدر است؟


دوره نقاهت پس از جراحی آبسه را بین ۲ روز تا ۲ ماه در نظر می گیریم. بسته به عمق و نوع آبسه و این که همراه با کیست یا فیستول مقعد باشد یا خیر متفاوت است. معمولا بعد از لیزر آبسه مقعدی؛ بیمار در سریعترین حالت به وضعیت نرمال و عادی برمی گردد و دوره نقاهت بسیار کوتاهتری نسبت به جراحی باز و سنتی خواهد داشت. همچنین سرعت ترمیم زخم در افراد مختلف متفاوت است و مسلما در دوره نقاهت پس از جراحی آبسه موثر خواهد بود.

 

روش درمان آبسه مقعدی



آبسه مقعدی در صورت عفونت و عدم تخلیه آن لازم است حتما توسط پزشک متخصص در این زمینه تخلیه شود. پزشک ترجیح می دهد با بهره گیری از بی حسی یا بیهوشی عمومی عفونت ایجاد شده را تخلیه می کند تا از شدت درد بیمار کاسته شود. پس از درمان لازم است همراه با مصرف چرک خشک کن های تزریقی و خوراکی،روزی 3 یا 4 مرتبه به مدت 20 دقیقه در لگن آب گرم حاوی بتادین بنشینید تا از عفونت مجدد زخم جلوگیری شود. همچنین سایر دارو های مورد نیاز پس از تخلیه‌ی آبسه شامل داروهای ضد قارچ و مسهل است زیرا یبوست بیماری را تشدید می کند و لازم است مدفوع به طور کامل از بدن بیمار خارج شود تا از عود مجدد عفونت جلوگیری شود. همچنین جهت کاهش درد آبسه مقعدی پس از تخلیه استفاده از صفحه های گرم کننده و کمپرس آب گرم و یا مصرف مسکن موثر است.

 

مزایای درمان آبسه مقعدی با لیزر


لیزر چه نقشی دردرمان بیماری های نشیمنگاه داشته و چه مزایایی نسبت به جراحی سنتی دارد :

نیازی به بستری در بیمارستان و گرفتن بیهوشی عمومی یا بی حسی نخاعی که یکی از علل ترس بیماران است نداشته و متعاقب آن نیازی به استراحت چند روزه در منزل که از ضروریات جراحی سنتی می باشد، نیست. بیمار از روز بعد از عمل میتواند به سرکار خود بازگردد زیرا  بیهوشی نگرفته و درد زیادی بعد از عمل ندارد.
جالب است بدانید نیازی به پانسمان داخلی (توپی یا تامپون) ندارد که معمولا در جراحی سنتی اجباری بوده و خارج کردن آن بسیار دردناک است.
جراحی لیزر معمولا در مطب انجام می شود و بیمار بعد از عمل مرخص و می تواند با خیال راحت تغذیه معمولی و دفع مدفوع داشته باشد در حالی که در جراحی سنتی اصل برعدم تغذیه حداقل برای 24 ساعت وسپس تغذیه با سوپ برای به تاخیر انداختن دفع برای مدت چند روزمی باشد.
درد و خونریزی بعد از عمل با لیزر نسبت به جراحی سنتی بسیارکمتر  است. همچنین، میزان عود نیز کمتر می باشد.