چه افرادی دچار شقاق می شوند


باید بدانید جراحی شقاق با لیزر برای بزرگسالان توصیه می‌شود که روش‌های درمانی مرسوم در درمان شقاق مقعدی حاد یا مزمن ناکام باشند. عوامل ایجاد شقاق یا فیشر مقعدی یا بصورت مستقیم باعث ایجاد این عارضه می‌شوند و یا عامل زمینه ساز این بیماری هستند. هرچند نمی‌توان نقش تغذیه و سبک زندگی را در ایجاد این بیماری نادیده گرفت. دوستان توجه کنید اصلی‌ترین عامل این بیماری مقعدی معمولا زخم مجرای داخلی مقعد بخاطر اجابت سخت و خشک است, هر چند مدفوع نرم یا اسهالی هم میتواند باعث آن شود. زخم در این ناحیه با درد شدید همراه است و منجر به اسپاسم اسفنکتر و درنتیجه افزایش فشار روی عضله های اسفنکتر مقعد می شود که این خود باعث افت جریان خون به محل زخم و متعاقبا طولانی شدن دوره التیام زخم میشود.

 

جراحی شقاق با لیزر چگونه انجام می شود؟


جراحی شقاق با لیزر کم تهاجمی است که معمولاً بین 15 تا 30 دقیقه بسته به سن بیمار، سایر شرایط پزشکی بیمار و شدت بیماری انجام می شود. جالبه بدونید این روش با استفاده از لیزر CO2 یا لیزر دایود 1470 نانومتر برای درمان شقاق مقعدی انجام می شود. پرتوهای لیزر ناحیه بافت اسکار را از بین می برند. این روش نیز به طور کلی تحت بیهوشی موضعی یا عمومی انجام می شود تا بیمار راحت باشد. حالا بریم مراحل در طول عمل را ببینیم چیا هستن:

 

  • جراح به بیمار توصیه می کند که در وضعیت لیتوتومی قرار گیرد (به پشت دراز بکشید، باسن و زانوهای خود را خم کرده و ران ها را از هم باز کنید). این موقعیت به جراح کمک می کند تا محل جراحی را به وضوح تجسم کند.
  • متخصص بیهوشی بسته به گزارش قبل از بیهوشی بیمار، بیهوشی موضعی یا عمومی انجام می دهد تا از هر گونه ناراحتی در حین جراحی جلوگیری کند.
  • هنگامی که وضعیت بیمار تثبیت شد، جراح لیزر را در دهانه طبیعی مقعد قرار می دهد.
  • سپس جراح لیزر را به محل شقاق منتقل می کند.
  • سپس یک برش (با استفاده از لیزر) در عضلات مقعد ایجاد می شود و در نتیجه عضلات اسفنکتر شل می شوند.
  • اسکار شقاق نیز در طی این فرآیند بهبود می یابد و در نتیجه بیمار بهبود می یابد.
  • سپس بیمار پس از جراحی به اتاق ریکاوری منتقل می شود.

 


خطرات و عوارض جراحی شقاق با لیزر


لیزر شقاق مقعدی خطر عوارض را در مقایسه با سایر درمان های جراحی شقاق مقعدی به حداقل می رساند. با این حال، برخی از خطرات و عوارض مرتبط با جراحی شقاق لیزری وجود دارد. این شامل:

  1. درد
  2. کبودی
  3. تورم در ناحیه تحت درمان.
  4. مشکل در دفع روده بعد از جراحی

 

چه کسانی به جراحی فیشر با لیزر نیاز دارند؟


جراحی شقاق با لیزر برای بزرگسالان توصیه می‌شود که روش‌های درمانی مرسوم در درمان شقاق مقعدی حاد یا مزمن ناکام باشند. عوامل ایجاد شقاق یا فیشر مقعدی یا بصورت مستقیم باعث ایجاد این عارضه می‌شوند و یا عامل زمینه ساز این بیماری هستند. هرچند نمی‌توان نقش تغذیه و سبک زندگی را در ایجاد این بیماری نادیده گرفت. اصلی‌ترین عامل این بیماری مقعدی معمولا زخم مجرای داخلی مقعد بخاطر اجابت سخت و خشک است, هر چند مدفوع نرم یا اسهالی هم میتواند باعث آن شود. زخم در این ناحیه با درد شدید همراه است و منجر به اسپاسم اسفنکتر و درنتیجه افزایش فشار روی عضله های اسفنکتر مقعد می شود که این خود باعث افت جریان خون به محل زخم و متعاقبا طولانی شدن دوره التیام زخم میشود.

 

 

اطلاعات بیشتر

برای اطلاعات بیشتر به سایت ما سر بزنید مقالات ما را بخونید و با روش های مختلف و راه های پیشگیری آشنا شوید.

https://clinic-laser.ir/