درباره کلینیک لیزر شفا بیشتر بدانید


این مرکز اولین مرکز درمان بیماریهای مقعد با لیزر از سال ١٣٨٢ میباشد و در طی این مدت بیش از پنجاه هزار مراجعه کننده و بیش از پانزده هزار عمل با لیزر در ان انجام شده که منجر به کسب تجربه بسیار بالایی نزد پزشکان شاغل در آن گردیده است و هر روز نیز به ان افزوده میگردد. 

در مرکز کلینیک شفا مراجعین ابتدا توسط پزشکان متخصص خانم و آقا معاینه و پس از تشخیص بیماری راهکار مناسب به بیمار ارایه میگردد این درمان میتواند شامل درمان دارویی یا درمان با لیزر باشد که در هر صورت باعث بهبود سریع بیمار بدون بستری شدن در بیمارستان و بیهوشی است و از روز بعد بیمار میتواند سر کار خود حاضر شود.

 

 

لیزردرمانی چگونه انجام می‌شود؟


لیزر در فیزیوتراپی معمولا همراه با سایر تجهیزات و روش‌های درمانی که در توان‌بخشی به کار می‌روند، استفاده می‌شود. لیزری که در پزشکی کاربرد دارد به اندازه‌ی لیزر‌های به کار رفته  در صنعت قوی نیست و از نوع لیزر کم‌توان است که در اصطلاح به آن لیزر سرد گفته می‌شود و می‌تواند به بهبودی بافت‌های بدن کمک کند.

امواج نوری ساطع شده از دستگاه لیزر از سطح پوست عبور می‌کنند و به داخل بافت‌های عمقی بدن نفوذ می‌کنند. هرچند امواج لیزر تا عمق تنها چند میلی‌متر نفوذ می‌کنند اما می‌توانند تاثیر زیادی بر  بهبودی بافت‌های آسیب‌دیده داشته باشند. جالب این که تحقیقات نشان داده‌اند که لیزردرمانی می‌تواند موجب تسکین درد، کاهش التهاب، افزایش جریان خون، کاهش میزان تشکیل بافت اضافی در جای زخم (اصطلاحا چسبندگی بافت‌ها) و القای روند بازسازی سلولی و بهبودی در بدن شود. همچنین ثابت شده است که لیزرتراپی می‌تواند به اندازه‌ی داروهای ضدالتهاب، اثر ضدالتهابی داشته باشد.

 

تفاوت لیزر پرتوان با لیزر کم توان چیست؟


لیزرتراپی با لیزرهای پرتوان (High Energy Laser Therapy) تخصصی‌تر از لیزرهای سرد بوده و استفاده از آن بایستی بجا و با دقت بیشتری صورت گیرد. تاثیرات درمانی این نوع لیزرها نیز سریعتر و بیشتر از لیزرهای سرد یا کم توان می‌باشد.

لیزر پر توان می‌تواند به نسبت لیزرهای پیشین یا همان لیزر کم توان به عمق بیشتری از بافت نفوذ یابد و انرژی بیشتری را به منطقه درمانی برساند و اثر بخشی بیشتر و دوره درمان کوتاهتری داشته باشد. لیزرپرتوان ۲۴ برابر پرتوان‌تر از لیزرهای متداول و عمق نفوذ موثر آن بیش از ۴ سانتیمتر می‌باشد؛ درحالی که لیزرهای متداول سرد یا کم توان عمق نفوذ موثر آن‌ها نیم سانتیمتر است و بیشتر در درمان‌های بافت‌های سطحی و کوچک می‌توانند سودمند باشند.

 

کاربرد‌های کلینیکی لیزر کم توان (لیزر سرد) را بدانید


لیزر‌های سرد به طور بالقوه در زمینه‌های مختلفی در پزشکی کاربرد دارند از جمله: پزشکی عمومی، دندانپزشکی، طب‌سوزنی، کایروپراکتیک (درمان دستی)، پدورتیک (درمان بیماری‌های پا) و آسیب‌شناسی استخوان. در حال حاضر معمول‌ترین کاربردشان، لیزر درمانی در فیزیو تراپی، در زمینه‌های دامپزشکی و طب‌سوزنی می‌باشد.

 

لیزر با شدت بالا چگونه انجام می شود


تکنولوژی لیزر تراپی با شدت بالا نیز بر مبنای مفاهیم اثبات شده در لیزر‌های کم‌توان (لیزر‌های سرد) شکل گرفته است. استفاده از انرژی بالا، تا 12w،  نفوذ عمیق‌تر در بافت‌ها و درمان دردهایی در محدوده‌ی بیشتر را  امکان‌پذیر می‌کند. حداکثر انرژی تولید شده توسط این نوع لیزر، 50 برابر انرژی تولید شده در لیزرهای کم‌توان می‌باشد. لیزردرمانی BTL با شدت بالا درمانی موثر برای طیف وسیعی از بیماری‌ها و مشکلات بالینی، از جمله آسیب‌های عضلانی، آسیب‌های تاندونی و مشکلات فرسایشی مفاصل می‌باشد.

 

تأثیرات ناشی از لیزر درمانی پرتوان


مطالعات و تحقیقات زیادی تاثیر لیزر درمانی را در بیماری‌ها و ضایعات مختلف مورد بررسی قرار داده‌اند. 

۱) کاهش درد با لیزرتراپی
۲) افزایش سرعت ترمیم بافت و رشد سلول

۳) افزایش سرعت فرآیند بهبود زخم
۴) بهبود عملکرد عصب

۵) کاهش التهاب
۶) اثر روی عروق افزایش سرعت جریان خون
۷) افزایش فعالیت متابولیک
۸) کاهش احتمال تشکیل بافت اسکار

 

درمان عوارض کرونا با لیزر درمانی


بسیاری از عوارض باقی مانده ناشی از کرونا که پس از طی کردن مرحله حاد بیماری در بدن فرد عارض می شود، تا چند ماه بعد نیز ماندگار خواهد بود. عوارضی از قبیل تنگی نفس ، سرگیجه، ضعف عمومی و … که به علت وجود برخی التهابات ناشی از این بیماری در بدن فرد می باشد. لیزرتراپی با کاهش التهابات ایجاد شده، در بهبود و درمان عوارض بیماری کرونا نیز موثر واقع شده است.

 

آدرس

تهران، سعادت آباد، میدان کاج، ابتدای سرو شرقی مجتمع پایدار، طبقه چهارم واحد 406

شماره های تماس

ساعات کاری

ساعت کاری: شنبه تا چهارشنبه: 10 الی 13 | 17 الی 20 پنچ شنبه: 11 الی 14

زمان پاسخگویی: همه روزه بغیر از جمعه: 8 الی 22