هموروئید ترومبوزه یک توده دردناک است


هموروئید خارجی ترومبوزه یک بافت متورم دردناک در بافت های مقعد ناشی از لخته در یک یا چندین رگ کوچک در پوست مقعد است. بافت های متورم کاملا منحصر به فرد و دردناک هستند و اغلب دارای یک رنگ بنفش خاص به دلیل لخته موجود زیر پوست می باشند. اگر چه هموروئید بسیار دردناک است، اما این وضعیت طی چند روز تا یک یا دو هفته بدون درمان خاصی حل می شود. در مواردی که هموروئید ترومبوزه بسیار بزرگ باشد، پزشک ممکن است برخی از لخته ها را تحت بیهوشی موضعی حذف کند. 

 


باید بدانید خود بیماری بواسیر عبارت است از التهاب و تورم رگ های اطراف ناحیه مقعدی که به دلیل فشار بیش از اندازه رخ خواهد داد.در نظر داشته باشید که این مشکل در ابتدا بسیار ساده به نظر می رسد و به همین خاطر کمتر کسی جدی می گیرد,اما به مرور زمان که مقدار تورم و خونریزی افزایش پیدا می کند,افراد به دنبال روش های درمان خانگی می روند که دیگر دیر است و حتما می بایست لیزر یا جراحی سنتی انجام دهند.البته این تمام ماجرا نیست و بواسیر خود به دو نوع داخلی و خارجی تقسیم می شود که منظور ما از هموروئید ترومبوزه,همان خارجیست که درصد بیشتری از افراد به آن مبتلا می شوند.

 

مزایای درمان هموروئید خارجی با لیزر در خانم ها

 

  1. نیازی به بستری در بیمارستان و گرفتن بیهوشی عمومی یا بی حسی نخاعی که یکی از علل ترس بیماران است نداشته ومتعاقب آن نیازی به استراحت چند روزه در منزل که از ضروریات جراحی سنتی است را ندارند و از روز بعد از عمل میتوانند به سرکار خود بازگردند زیرا بیمار بیهوشی نگرفته ودرد زیادی بعد از عمل ندارد.
  2. نیازی به پانسمان داخلی (توپی یا تامپون)ندارد که معمولا در جراحی سنتی اجباری و خارج کردن آن بسیار دردناک است .
  3. عمل معمولا در مطب انجام و بیمار بعد از عمل مرخص ومیتواند بعد از عمل تغذیه معمولی و دفع مدفوع داشته باشد در حالی که در جراحی سنتی اصل برعدم تغذیه حداقل برای24ساعت وسپس تغذیه با سوپ برای به تاخیر انداختن دفع برای مدت چند روزمی باشد.
  4. درد بعد از عمل با لیزر نسبت به جراحی سنتی بسیارکمتر و میزان خونریزی نیزکمتر است همچنین میزان عود کمتر است.
  5. انتقال عفونت های خطرناک مثل هپاتیت که در جراحی سنتی محتمل است درعمل با لیزر وجود ندارد.
  6. بر خلاف تصور عموم لیزر در هر مرحله ای حتی مراحل پیشرفته هموروئید وغیرو کارآیی دارد و حتی درمورد بیماران با سن بالا و مشکلات دیابتی-کبدی-کلیوی وبیماران قلبی که داروهای رقیق کننده خون مصرف می کنند قابل انجام است.

 

چه درمان هایی برای هموروئید خارجی ترومبوزه در دسترس است؟


درمان برای هموروئید خارجی متفاوت از آنچه برای هموروئید داخلی در نظر گرفته می شود، خواهد بود. یکی از روش های درمان این است که اجازه دهیم لخته در هموروئید خارجی ترومبوزه به کندی طی چند هفته تحلیل رود. شما می توانید حمام آب گرم، پماد و یا کرم برای رفع ناراحتی خود نیز استفاده کنید. اغلب پزشکان متخصص جراحی دستگاه گوارش توصیه می کنند که لخته های خون با روش های جراحی یا روش های نوین لیزر درمانی برداشته شوند که لیزر هموروئید نسبت به سایر شیوه ها ارجح تر است.