فیستول چیست؟

 فیستول یک اتصال یا گذرگاه غیر طبیعی است که دو اندام یا رگ را که معمولاً به هم متصل نمی شوند به هم متصل می کند. آنها می توانند در هر نقطه ای بین روده و پوست، بین واژن و راست روده و جاهای دیگر ایجاد شوند.


جراحی فیستوتومی چیست؟


جراحی فیستول، که با نام فیستوتومی نیز شناخته می‌شود، می‌تواند به عنوان یک روش پزشکی که به‌ویژه برای درمان فیستول موجود در مقعد طراحی شده است، توصیف شود. هدف اصلی این درمان حذف مایعات تجمع یافته مانند چرک از روزنه های کوچک ایجاد شده بین پوست مقعد و انتهای مقعد است.

 

روش لیفت فیستول مقعدی چیست؟


روش LIFT. روش بستن لوله فیستول بین اسفنکتریک (LIFT) یک روش درمانی نسبتاً جدید برای فیستول مقعدی است. این به عنوان درمانی برای فیستول هایی طراحی شده است که از عضلات اسفنکتر مقعد عبور می کنند، جایی که فیستولوتومی بسیار خطرناک است.

 


تغییر شیوه زندگی برای درمان فیستول مقعدی


رژیم غذایی متعادل داشته باشید:

از غذاهای ناسالم پرهیز کنید و محتوای فیبر بیشتری به رژیم غذایی خود اضافه کنید، غلات کامل، سبزیجات سبز برگ، میوه ها و گوشت بدون چربی بیشتر.


آب کافی بنوشید:

هر روز حداقل 8 تا 10 لیوان آب بنوشید.


هنگام نشستن بر روی سطوح سخت از کوسن یا بالش استفاده کنید:

اگر مجبور هستید برای مدت طولانی بنشینید، از بالشتک استفاده کنید تا در هنگام فیستول به باسن خود فشار نیاورید.


بهداشت شخصی را رعایت کنید:

بعد از هر بار اجابت مزاج خود را به درستی بشویید. بهداشت دستشویی بیشتر مشکل فیستول شما را کاهش می دهد.


سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید:

امگا 3، امگا 6 و ویتامین C مانند ماهی، روغن زیتون و مرکبات همگی به تقویت سیستم ایمنی و همچنین کاهش التهاب ناشی از فیستول کمک می کنند.


فعال بمانید:

اگر شرایط شما اجازه می دهد، ورزش آهسته و ملایم برای گردش خون، هضم و استرس مفید است. در مورد ورزش هایی که می توانید در شرایط خود انجام دهید با پزشک صحبت کنید.

 

درمان فیستول


برای درمان فیستول، بیماران پس از تشخیص فیستول، از متخصصین زنان، متخصصین ادرار و یا جراحان کولورکتال مشاوره می گیرند. متخصصان پزشکی بر اساس مکان، اندازه و کنترل شرایط، بهترین برنامه درمانی را انتخاب خواهند کرد. یک مسیر درمانی ممکن است به سادگی کنترل علائم با کاتتر باشد. اگر فیستول شدیدتر باشد، ممکن است نیاز به جراحی داشته باشد.

 

درمان غیر تهاجمی

 

چسب فیبرین - یک چسب پزشکی خاص که برای مهر و موم کردن فیستول استفاده می شود

پلاگ- این معمولاً یک ماتریکس کلاژن است که برای پر کردن فیستول استفاده می شود

کاتترها - برای تخلیه فیستول استفاده می شوند و معمولاً روی فیستول های کوچک برای مدیریت عفونت استفاده می شوند.

 

درمان جراحی فیستول


جراحی ترانس شکمی - در اینجا، فیستول از طریق یک برش دیواره شکم قابل دسترسی است.

جراحی لاپاراسکوپی - این یک جراحی کم تهاجمی است که شامل یک برش کوچک و استفاده از دوربین و ابزارهای کوچک برای ترمیم فیستول است.

درمان دارویی – آنتی بیوتیک ها یا سایر داروها نیز ممکن است برای درمان هر گونه عفونت مرتبط با فیستول استفاده شوند. با این حال، در حال حاضر هیچ راه حل دارویی برای از بین بردن فیستول وجود ندارد. در حالی که فیستول تهدیدی جدی برای بدن شما است، موفقیت بالای درمان باید هر فردی را که با فیستول سر و کار دارند تشویق کند تا به دنبال کمک فوری باشد.

درمان فیستول در کلینیک لیزر پیلز ویتالیتی برخلاف برخی از درمان‌های جراحی دردناک رایج، سریع و تقریباً بدون درد است. توصیه می کنیم برای درمان فیستول با یکی از پزشکان متخصص ما وقت ملاقات رزرو کنید.