آیا بواسیر درمان دارد ؟


بله بواسیر درمان دارد و به راحتی می توان روند درمانی را سپری کرد. بعد از اینکه شدت بواسیر شما تشخیص داده شد, روند درمانی متناسب با بواسیر شما شروع می شود. اگر بواسیر شما در مراحل اولیه باشد با روش های مختلف ابتدایی بواسیر را درمان می کنیم ولی اگر شدت بواسیر زیاد باشد باید با روش های پزشکی و جراحی بواسیر را درمان کرد.

 

برای درمان بواسیر به چه پزشکی مراجعه کنیم؟


شاید برای خیلی از شما این سوال مطرح باشد که برای درمان بواسیر به چه پزشکی مراجعه کنیم؟ در جواب باید بگوییم که بواسیر جزء آن دسته بیماری هایی است که نیاز به درمان فوری دارد. نباید شما اجازه بدهید درد و ناراحتی این بیماری شما را اذیت کند. اما از طرفی درمان بواسیر نیاز به تخصص و تجربه زیادی دارد که هر پزشکی نمی تواند درباره آن به شما کمک کند. تشخیص این بیماری و تجویز راه درمانی مناسب آن کاملا تخصصی است. پس باید به پیش دکتری مراجعه کنید که کاملا به این بیماری و درمان انواع مختلف آن تبحر داشته باشد.

بیماری های نشیمنگاهی پزشک مخصوص خود را دارد که شما باید به دنبال یک پزشک متخصص و مجرب بگردید. بهتر است رزومه پزشک را بررسی کنید و تعدا عمل های موفقیت آمیز وی را ببینید. یا از کسانی که پیش او رفته اند بپرسید تا از تجربه و تخصص او مطمئن شوید.

 

 

آیا بواسیر مانع از زایمان طبیعی می شود؟


وجود بواسیر مانع از زایمان طبیعی نمی شود اما میتواند علائم هموروئید یا بواسیر را تشدید کند.

 

آیا بواسیر خودبخود خوب میشود؟


در پاسخ به این سوال که آیا بواسیر خود به خود درمان میشود باید گفت که درمان نکردن بواسیر و نادیده گرفتن آن یک اشتباه بسیار بزرگ است. چراکه معمولا بواسیر با نادیده گرفتن پیشرفت میکند و در آینده احتمال نیاز به جراحی افزایش پیدا میکند. پس توصیه میشود در اولین فرصت پس از اطلاع از ابتلا به هموروئید یا همان بواسیرنسبت به درمان اقدام کنید تا درآینده نیاز به درمان های پر هزینه و دردناک تر نداشته باشید.

 

درمان خانگی بواسیر خفیف


اگر بواسیر شما در حالت خفیف است و التهاب و تورم کمی دارد می توانید آن را با روش های درمان خانگی ساده مداوا کنید. در ادامه به این درمان های خانگی بواسیر خفیف اشاره ای می کنیم. تا می توانید در رژیم غذایی خود خوراکی های فیبردار مانند میوه ها, سبزیجات و غلات جای دهید. برای بواسیر خفیف از درمان موضعی هم می توانید کمک بگیرید. کرم های موجود در بازار جزء درمان موضعی بواسیر خفیف هستند. این کرم ها معمولا دارای عصاره فندق, هیدروکورتیزون و مواد ضد التهاب می باشند و در کم کردن درد و ورم بواسیر بسیار مفید هستند.


روش دیگر درمان بواسیر خفیف استفاده از حمام آب گرم است. محل بواسیر را دو تا سه بار در روز به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه در وان آب گرم قرار دهید تا ورم ها و درد آن کم شود. اطراف مقعد را پاکیزه و تمیز نگه دارید. برای تمیز کردن محل بواسیر از کاغذ توالت نرم و مرطوب استفاده کنید. برای درمان بواسیر خفیف می توانید از یخ برای کم کردن ورم ها استفاده کنید. کمپرس یخ را روی ناحیه آسیب دیده بزارید تا التهاب ها کاملا بخوابد.
از داروهای ضد درد برای کم کردن درد بواسیر البته با تجویز پزشک استفاده کنید. این روش های درمانی ساده می توانند در طول یک هفته علائم بواسیر خفیف را در شما کاهش دهند. اگر با استفاده از این روش ها باز درد شما فروکش نکرد و یا خونریزی داشتید حتما به پزشک مراجعه کنید. پزشکان شفا کلینیک آماده اند تا شما را به رسیدن به درمان مناسب راهنمایی کنند و بهترین توصیه ها را برای درمان بواسیر شما ارائه دهند.

 

درمان بواسیر با لیزر تنها ۱ روز زمان بر است


عمل لیزر بواسیر خیلی ساده تر از آن است که تصورش را می کنید. این عمل به صورت سرپایی و بدون هیچ بستری شدنی در شفا کلینیک یا بیمارستان توسط دکتر متخصص انجام می شود. درست بعد از عمل هم می توانید به زندگی عادی خودتان برگردید و کارهای روزمره خودتان را انجام دهید.

 

عمل بواسیر با لیزر چگونه است؟


شاید برای شما هم این سوال مطرح شود که عمل بواسیر با لیزر چگونه است؟ لیزر بواسیر قطعی ترین و سریعترین روش درمانی بواسیر است و به دو صورت انجام می شود. البته پزشک معالج شما با توجه به شدت بواسیر و درجه آن یکی از این عمل ها را انتخاب می کند. اولین راه عمل بواسیر با لیزر استفاده از اشعه درمانی IRC است. این روش لیزر درمانی برای بواسیرهای درجه ۱ و ۲ بسیار مناسب است. در این روش دکتر زائده های گوشتی التهابی بواسیر را با کمک اشعه IRC از بین می برد. نتیجه عمل خیلی سریع خودش را نشان می دهد و بیمار هیچ گونه درد و خونریزی را تجربه نمی کند. در واقع لیزر بواسیر یک درمان بدون درد و بدون خونریزی می باشد.

 

شماره های تماس

ساعات کاری

ساعت کاری: شنبه تا چهارشنبه: 10 الی 13 | 17 الی 20 پنچ شنبه: 11 الی 14

زمان پاسخگویی: همه روزه بغیر از جمعه: 8 الی 22