چه مدت طول می کشد تا هموروئید بهبود یابد؟
 

علائم هموروئید معمولاً خود به خود از بین می روند. برنامه درمانی پزشک شما به شدت علائم شما بستگی دارد. درمانهای خانگی. تغییرات ساده سبک زندگی اغلب می تواند علائم خفیف هموروئید را در عرض 2 تا 7 روز از بین ببرد.

 

آیا می توان بدون جراحی هموروئید را از بین برد؟


بواسیر اغلب بدون جراحی یا حتی روش هایی که پزشک می تواند در مطب انجام دهد بهبود می یابد. با محصولات بدون نسخه و تغییرات سبک زندگی شروع کنید. (اگر باردار هستید، قبل از استفاده از هر دارویی یا تغییر رژیم غذایی باید با پزشک خود صحبت کنید.)

 

 

چه چیزی بواسیر را سریع کوچک می کند؟


از کرم یا شیاف هموروئید بدون نسخه حاوی هیدروکورتیزون استفاده کنید یا از پدهای حاوی فندق جادوگر یا یک عامل بی حس کننده استفاده کنید. به طور منظم در یک حمام گرم یا حمام نشسته غوطه ور شوید. ناحیه مقعد خود را دو تا سه بار در روز به مدت 10 تا 15 دقیقه در آب گرم ساده خیس کنید.

 

آیا هموروئید قابل درمان است؟


هموروئید خارجی شایع ترین و دردسرسازترین آنهاست. هموروئید ممکن است باعث درد، خارش شدید و مشکل در نشستن شود. خوشبختانه قابل درمان هستند.

 

تسکین درد و خارش


حمام های گرم بگیرید. هر بار حدود 15 دقیقه در یک وان حمام پر از چند اینچ آب گرم خیس کنید. این کار را دو یا سه بار در روز و بعد از هر بار اجابت مزاج انجام دهید. اگر می خواهید ناحیه مورد نظر را نیز بشویید، از صابون بدون عطر استفاده کنید و از اسکراب خودداری کنید.

سپس به آرامی ضربه بزنید تا خشک شود. در صورتی که احساس بهتری داشتید، حتی می توانید از یک سشوار در محیط خنک استفاده کنید.

همچنین «حمام‌های سیتز» ویژه‌ای وجود دارد که می‌توانید مستقیماً روی صندلی توالت خود قرار دهید تا خیساندن راحت‌تر شود.

روی تسکین مالش دهید. دستمال مرطوب یا کرم های بدون نسخه با فندق جادوگر می توانند درد و خارش را بدون عوارض جانبی تسکین دهند. بیش از یک هفته از یکی با هیدروکورتیزون استفاده نکنید مگر اینکه پزشکتان بگوید مشکلی ندارد.

یخش کن یک بسته سرد کوچک را چند بار در روز روی محل مشکل قرار دهید. می تواند درد را کسل کند و تورم را برای مدتی کاهش دهد.

 

سخن آخر

 

بواسیر را فقط زمانی درمان کنید که بیمار از آن شکایت کند. ضرب المثل قدیمی که می‌گوید بهتر کردن یک بیمار بدون علامت دشوار است، در اینجا صدق می‌کند. مهم نیست که بواسیر چقدر از نظر پزشک بد به نظر می رسد، نباید آن ها را درمان کرد مگر اینکه باعث آزار بیمار شود.

درمان بواسیر بر اساس علت علائم، به درمان های داخلی و خارجی تقسیم می شود. طبقه بندی دقیق علائم بیمار و ارتباط علائم با هموروئید داخلی و خارجی مهم است.