آیا پزشکان می توانند آپاندیسیت را بدون جراحی درمان کنند؟

 

هر فردی که ممکن است آپاندیسیت داشته باشد قبل از جراحی آپاندیس با آنتی بیوتیک درمان می شود. برخی از افراد ممکن است با آنتی بیوتیک بهبود پیدا کنند و نیازی به جراحی نداشته باشند. برخی از موارد خفیف آپاندیسیت ممکن است تنها با آنتی بیوتیک درمان شوند.

 

 

درمان آپاندیس (آپاندیسیت) به صورت نرمال و استاندارد برداشتن آپاندیس است که به آن آپاندکتومی (appendectomy) گفته می شود. اگر حتی پزشک به آپاندیسیت شک داشته باشد و از آن مطمئن نباشد به منظور جلوگیری از ترکیدن و پارگی آپاندیس به سرعت برای برداشتن آپاندیس اقدام می نماید.

بسته به این که در آپاندیس آبسه شکل گرفته باشد، پزشک دو راهکار در پیش رو دارد، می تواند چرک و مایعات آپاندیس را تخلیه کند و یا اینکه می تواند آپاندیس را بردارد.

جالب است بدانید در عمل برداشتن آپاندیس از بیهوشی عمومی استفاده می شود و از طریق یک برش تقریبا 14 سانتی متری و یا توسط لاپاروسکوپی آپاندیس برداشته می شود.

پیش از عمل جراحی برداشتن آپاندیس برای از بین بردن عفونت های صفاقیِ احتمالی، از آنتی بیوتیک ها استفاده می شود. اگر با عفونت صفاقی مواجه شوید، شکمتان باید شستشو داده شده و از چرک و عفونت تخلیه گردد.

 

رایج ترین درمان آپاندیسیت چیست؟


آپاندکتومی از طریق لاپاراتومی باز یا لاپاراسکوپی درمان استاندارد آپاندیسیت حاد است. با این حال، آنتی بیوتیک های داخل وریدی ممکن است درمان خط اول در بیماران منتخب در نظر گرفته شود.

 

آیا آنتی بیوتیک ها می توانند آپاندیسیت را متوقف کنند؟


اکثر موارد آپاندیسیت بدون عارضه هستند، به این معنی که اندام پاره نشده است، بنابراین می توان آنها را با آنتی بیوتیک درمان کرد. تنها زمانی که آپاندیس به نظر می رسد که ممکن است فوراً ترکیده شود، عمل لازم است.

 

علت درد آپاندیس چیست؟


آپاندیسیت ممکن است در اثر عفونت های مختلف مانند ویروس، باکتری یا انگل در دستگاه گوارش شما ایجاد شود. یا ممکن است زمانی اتفاق بیفتد که لوله ای که به روده بزرگ و آپاندیس شما می پیوندد توسط مدفوع مسدود یا به دام افتاده باشد. گاهی اوقات تومورها می توانند باعث آپاندیسیت شوند. سپس آپاندیس دردناک و متورم می شود.

 

آیا می توان با درد آپاندیس مدفوع کرد؟


حالت تهوع / استفراغ. احساس نفخ، یبوست یا اسهال. تب کم که ممکن است به تدریج بدتر شود. احساس اینکه نمی توانید گاز را دفع کنید، اما اجابت مزاج درد را کاهش می دهد