فیستول واژن چیست ؟


فیستول واژن مانند سایر انواع فیستول ها حفره ای جدا از اندام های طبیعی بدن است که در قسمت ناحیه تناسلی زنان در نتیجه یک سبک زندگی پر عارضه یا وراثتی به وجود می آید .به کمک علم پاتوفیزیولوژیک به ارزیابی بهتر ، مدیریت و جلوگیری از بیماری فیستول واژن کمک می کند. از بین رفتن یکپارچگی دیواره با روند مداوم التهابی ، عفونی یا نئوپلاستیک در راست روده ، مثانه ، مجرای ادرار ، روده بزرگ یا دیواره واژن می تواند منجر به پوسیدگی در بافت مجاور و ایجاد اتصال غیر طبیعی فیستول شود. به طور کلی علت فیستول واژن ، یک سوراخ غیرطبیعی بین مثانه (فیستول وزیکو واژن) و یا راست روده (فیستول رکتو واژن) است .

 

 

سابقه ی زایمان
 

فیستول ممکن است نتیجه ی زایمان سخت باشد. فیستول بین رکتوم و واژن رایج است اما ممکن است فیستول اطراف بیرون مقعد تشکیل شود. پس از زایمان،به پزشک زنان و زایمان مراجعه کرده تا مطمئن شوید که آسیب های ناشی از زایمان به خوبی درمان می شوند.

اگر به تازگی زایمان کرده و علائم عفونت و فیستول همچون تب، درد، و ترشح بد بو دارید به پزشک زنان مراجعه کنید.


بیماری فیستول در زنان چگونه است


بیماری آبسه مقعدی در زنان هم شایع است. از علت های مهم فیستول در زنان که هم فیستول مقعدی و هم فیستول واژن را شامل می شود, می توان به عوارض در حین زایمان, بیماری التهابی روده, سرطان یا پرتو درمانی, عمل جراحی, عفونت در حنجره یا مقعد, کیسه های آلوده در روده, مدفوع گیر افتاده در مقعد, عفونت به خاطر اچ آی وی و تجاوز اشاره کرد.

فیستول مقعدی در زنان هم منجر به جمع شدن میکروب ها در درون روده بزرگ می شود و آنها را راه تونل هایی باریک به سطح پوست راه می یابند. ممکن است این تونل های چرکی و عفونی باعث به وجود آمدن عفونت و آبسه چرکی شود که بعد از تخلیه آن ها درد هم کاهش می یابد.

 

درمان آبسه مقعدی با لیزر


جراحی آبسه مقعدی با لیزر که بهترین و موثرترین روش درمان آبسه مقعد است. این روش به صورت سرپایی صورت گرفته و برای انجام آن نیاز به بیهوش کردن فرد نیست همچنین بیمار بعد از یک شب استراحت می تواند انجام فعالیت های روزمره خود را از سر بگیرد.

 

کلینیک لیزر


کلینیک لیزر شفا - درمان مشکلات و بیماری های نشیمنگاه

کلینیک لیزر زیبایی شفا - زیبایی با لیزر

کلینیک لیزر شفا

آدرس : تهران سعادت آباد، میدان کاج، ابتدای سرو شرقی، مجتمع پایدار، طبقه چهارم، واحد 406

تلفن : 22361072 | 22361071 | 09021332854

ایمیل : info@drdarman.ir