درمان بواسیر با لیزر


درمان بیماری بواسیر با لیزر عملی است برای حذف دقیق و بدون درد بواسیر حتی در مراحل نادیده گرفته شده تر. دوره پس از عمل نیز بسیار راحت تر می گذرد - در واقع، بیمار می تواند بلافاصله پس از جراحی به خانه برود.

این یک روش نسبتاً جدید است که فقط در چند کشور اروپایی استفاده می شود. به همین دلیل ذکر این نکته مهم است که کلینیک فلبولوژی و لیزر دکتر مورینس تنها کلینیک در اروپای شرقی است که درمان هموروئید را از این طریق ارائه می دهد.

در واقع، درمان لیزر بواسیر خارجی شامل سوزاندن رگ های خونی توسط لیزر است. این امر ضروری است زیرا خون بیش از حد نیاز از طریق آنها جریان می یابد که باعث خونریزی می شود.

بعد از عمل که با بی حسی موضعی انجام می شود، بیمار مجبور نیست در بیمارستان بماند و می تواند همان روز به خانه برود. این روش بدون درد است. مردم نیز پس از آن احساس درد نمی کنند.

تکنیک هلی پی در مراحل اولیه (1-2) استفاده می شود، در حالی که در موارد نادیده گرفته شده (مرحله 2-3) از تکنیک LHP استفاده می کنیم.

حذف بواسیر با لیزر به خلاص شدن از شر بواسیر با دقت و بدون درد حتی در مراحل نادیده گرفته تر کمک می کند. دوره پس از عمل نیز بسیار راحت تر می گذرد - در واقع، بیمار می تواند بلافاصله پس از جراحی به خانه برود.

 

 

بواسیر خارجی در خانم ها و آقایان


شیوع بواسیر خارجی بین خانم ها و آقایان تفاوت خیلی عمده ای ندارد، ولی برخی از آمارها نشان می دهد آقایان مراجعه بیشتری به پزشک دارند. همه افراد سالم جامعه ممکن است به درجاتی از بواسیر خارجی مبتلا باشند و در کسانی که یبوست طولانی مدت دارند، شیوع بواسیر خارجی بیشتر است. این یعنی اگر یبوست درمان شود، تا حد زیادی علائم بواسیر هم بهبود می یابد.

 

هر بواسیر به روشی کنترل شده و با استفاده از انرژی لیزر از درون کوچک می شود. خون رسانی به هموروئیدهای بزرگ شده قطع می شود.

 

دوران نقاهت بعد از عمل بواسیر خارجی



هموروئید (بواسیر) به رگ‌ها و عروق خونی گشاد و متورم شده داخل مقعد گفته می‌شود که به صورت توده‌های آویزان از دهانه مقعد نمایان می شود. بیماران پس از معالجه این بیماری باید نکات مراقبتی مورد نیاز را انجام دهند تا روند بهبودی سریع تر حاصل شود. مراقبت های بعد از درمان موجب عدم بازگشت هموروئید و علاج کامل آن خواهد شد.

یکی از رایج ترین نوع بواسیر همان بواسیر خارجی یا بواسیر بیرونی می باشد که گاهی اوقات درد نداشته و فقط صرفا احساس یک ضایعه خارج از مقعد داریم.

 

جراحی هموروئید با لیزر چگونه انجام می شود؟


در حین جراحی لیزر، جراح بیهوشی عمومی به بیمار می دهد تا در حین عمل دردی احساس نشود. پرتو لیزر مستقیماً روی ناحیه آسیب دیده متمرکز می شود تا آنها را کوچک کند. بنابراین، تمرکز مستقیم بر گره های هموروئید زیر مخاطی، خون رسانی به بواسیر را محدود کرده و آنها را کوچک می کند. متخصصان لیزر بدون آسیب رساندن به بافت های سالم روده بر روی بافت های شمع تمرکز می کنند. احتمال عود تقریباً ناچیز است زیرا آنها به طور کامل رشد بافت های انبوه را از داخل هدف قرار می دهند.

این روش یک فرآیند بدون درد با حداقل تهاجم است. این یک روش سرپایی است که در آن بیمار می تواند پس از چند ساعت از جراحی به خانه برود.

 

لیزر در مقابل جراحی سنتی برای بواسیر – کدام یک موثرتر است؟


در مقایسه با جراحی سنتی، روش لیزر درمانی مؤثرتری برای انبوه شمع ها است. دلایل آن عبارتند از:

  • هیچ بریدگی و بخیه ای وجود ندارد. از آنجایی که هیچ برشی وجود ندارد، بهبودی سریع و آسان است.
  • خطر عفونت وجود ندارد.
  • احتمال عود در مقایسه با جراحی سنتی هموروئید بسیار کمتر است.
  • نیازی به بستری شدن نیست بیماران چند ساعت پس از جراحی ترخیص می شوند در حالی که ممکن است بیمار 2 تا 3 روز برای بهبودی از برش ها در طول عمل بماند.
  • آنها پس از 2-3 روز از لیزر به روال عادی خود باز می گردند در حالی که جراحی باز حداقل به 2 هفته استراحت نیاز دارد.
  • بعد از گذشت چند روز از جراحی لیزر هیچ جای زخمی باقی نمی ماند در حالی که جراحی سنتی شمع جای زخمی را به جا می گذارد که ممکن است از بین نرود.
  • به سختی بیماران پس از جراحی لیزری با عوارض مواجه می شوند در حالی که بیمارانی که تحت عمل جراحی سنتی قرار می گیرند همچنان از عفونت ها، خونریزی پس از جراحی و درد بر روی برش ها شکایت دارند.
  • بعد از جراحی لیزر حداقل محدودیت در رژیم غذایی و سبک زندگی وجود دارد. اما پس از جراحی باز، بیمار باید رژیم غذایی خود را رعایت کند و حداقل به مدت 2-3 هفته به استراحت در بستر نیاز دارد.

اطلاعات تماس

آدرس : تهران سعادت آباد، میدان کاج، ابتدای سرو شرقی، مجتمع پایدار، طبقه چهارم، واحد 406
تلفن : 02122361071 و 02122361072
ایمیل : info @ drtajbakhsh.ir
واتس آپ : 09021332854