روش های بازسازی سینه

بازسازی سینه معمولا با سه روش انجام میشوند که در ادامه برای شما شرح خواهیم داد

 

بازسازی سینه با استفاده از پستان مصنوعی

بازسازی سینه با استفاده از بافت‌های بدن فرد به تنهایی

بازسازی سینه با استفاده از پستان مصنوعی همراه با بافت‌هایی از بدن خود فرد

 

1- بازسازی سینه با پستان مصنوعی

در مواقعی که نمیتوان از بافت های طبیعی در بدن فرد استفاده کرد، یا خود آن شخص نمیخواهد اثری از بخیه در جای دیگری از بدنش باشد میتوان از پستان مصنوعی استفاده کرد. استفاده از این روش برای کسانی که روی روی قفسه ی سینه پرتودرمانی کرده اند مناسب نیست، زیرا سبب می شود پوست خاصیت انعطاف پذیری خود را از دست بدهد.

 

پس از عمل جراحی پستان های بزرگ به سختی با پستان مصنوعی پر می شوند، بانوانی که پستان های کوچک تری دارند استفاده از این روش مناسب است.

 

پروتزهای سینه به چند دسته تقسیم می شوند؟

جهت ترمیم و بازسازی سینه و پستان، از 2 مدل پروتز می توان استفاده نمود.

  • پروتز پرشده
  • پروتز پرشونده

شکل و ظاهر پروتزها گوناگون می باشند و می توان گفت همه ی پروتزها از لایه سفت و محکم از جنس سیلیکونی ساخته شده اند.

 

ترمیم و بازسازی سینه و پستان

 

پروتز پرشده

یک نوع پروتز از جنس ژل سیلیکون است و شکل ظاهری بسیار طبیعی دارد. و به آسانی می شود به آن شکل و فرم داد به دلیلی که نیمه مایع می باشد.

 

پروتز پرشونده

این مدل از پروتزها در ابتدا وارد بدن شده و بعد از آن با ترکیب آب و نمک پر می شوند.

 

 

2- بازسازی سینه با استفاده از بافت بدن

در این روش از بازسازی سینه با استفاده از بافت های طبیعی بدن پستان ترمیم می شود و سبب میشود طبیعی تر به نظر بیاید. برای این جراحی از بافت‌های عضله صاف شکم و عضله پشت قفسه سینه استفاده می‌شود. عضلات صاف شکمی، پوست، بافت های چربی، قسمت پایینی شکم، به سینه انتقال میابد تا پستانی جدید ساخته شود.

 

به این صورت که  عضله صاف شکمی، پوست، عضله و بافت چربی از قسمت پایینی شکم به سینه منتقل می‌شوند تا پستانی جدید ایجاد گردد.

 

3- بازسازی سینه توسط پستان مصنوعی همراه با بافت‌هایی از بدن خود فرد

در برخی مواقع پستان مصنوعی به تنهایی برای ایجاد برآمدگی پستان کفایت نمی کند، به خصوص اگر روی قفسه سینه به اندازه کافی پوست وجود نداشته باشد. بنابراین در این حالت نیاز است بافت سالمی از محل دیگری در بدن برای پوشش این قسمت استفاده شود که این بافت معمولا لایه‌ای از پوست و عضله می‌باشد. این عضلات از عقب و جلو آورده می شوند تا فضای خالی حاصل از برداشت پستان پر شود. این بافت ها به عروق متصل است. در نهایت پستان مصنوعی در بخش زیرین این عضله قرار داده می شود

 

چه مدت طول می کشد تا از جراحی بازسازی پستان بهبود یابد؟

اکثر خانم ها می توانند طی 6 تا 8 هفته شروع به فعالیت های عادی خود کنند. اگر از کاشت بدون فلپ استفاده شود ، ممکن است زمان بهبودی شما کمتر شود. برخی از نکات را باید بخاطر بسپارید: بازسازی احساس طبیعی را به پستان شما باز نمی گرداند ، اما برخی از احساسات ممکن است در طی چند سال برگردند.

 

 لیفت پستان (ماستوپکسی) یک روش جراحی است که با از بین بردن پوست اضافی و سفت شدن بافت باقیمانده ، افتادگی پستان را درمان می کند. نتیجه نهایی ، افتادگی کمتر ، همراه با پستانهایی با شکل و فرم بیشتر است.

 

آیا بازسازی پستان جراحی بزرگی است؟

بازسازی پستان یک عمل جراحی بزرگ است. پس از بازسازی ایمپلنت و بازسازی فلپ فرد می تواند انتظار داشته باشد که چندین روز را در بیمارستان سپری کند. افراد ممکن است برای بازسازی کامل پستان (های) به بیش از یک عمل جراحی نیاز داشته باشند. جراحی فلپ پوست زمان بهبودی بیشتری نسبت به بازسازی با استفاده از ایمپلنت دارد.

 

چه بازسازی پستانی بهتر است؟

جراحی ایمپلنت و فلپ دو نوع اصلی در بازسازی پستان هستند. فلپ ها از بافت خود زن برای بازسازی پستان استفاده می کنند. فلپ ها سینه بزرگتر و نرمتری دارند. بهترین کاندیداها برای کاشت ، زنان لاغر و لاغر هستند

 

آیا می توان از چربی شکم برای بازسازی پستان استفاده کرد؟

می توان از چربی های اضافی شکم برای بازسازی پستان استفاده کرد تا نتایجی ایجاد کند که طبیعی و طبیعی به نظر می رسند. بسیاری از بیماران چربی اضافی کافی در این قسمت دارند تا بتوانند از این روش استفاده کنند. و هنگامی که چربی برداشته می شود ، به روشی مشابه شکم شکم ، بیماران مزیت کمر باریک تری را تجربه می کنند.

 

معایب بازسازی سینه

از معایب بازسازی سینه نیز می توان به موارد زیر اشاره نمود:

 

دراثر عواملی مانند وزن پروتز و پیری، نیروی جاذبه زمین اندازه شکل سینه در طی افزایش سن به مرور تغییر خواهد کرد.

خونریزی

عفونت پروتز سینه

درد ادامه دار

خطرات بی هوشی

ترشح و یا انقطاع جدار پروتز

احتمال نیاز به عمل مجدد

تعویق در فرایند بهبودی محل برش جراحی

ایجاد چین خوردگی پوست قرار گرفته بر روی پروتز پستان

 

آیا افتادگی پستان قابل برداشت است؟

جراحی لیفت پستان برای معکوس افتادگی بسیار موثر است. پزشک می تواند پوست اضافی را برای بالا آوردن سینه آویزان از بین برد. همچنین ممکن است بخواهید کاشت پستان را انجام دهید تا پرتر به نظر برسد.

 

چه مشکلی می تواند در بازسازی پستان وجود داشته باشد؟

خطرات احتمالی بازسازی پستان شامل خونریزی ، عفونت ، بهبودی ضعیف برش ها و بیهوشی است اما به آنها محدود نمی شود. همچنین باید بدانید که: جراحی فلپ شامل خطر از بین رفتن جزئی یا کامل فلپ و از دست دادن احساس در محل دهنده و محل بازسازی است.

 

چرا سینه بازسازی شده من درد می کند؟

سخت شدن و تغییر شکل کاشت

 

این یک واکنش طبیعی است که بدن در اطراف خود یک کپسول الیافی ایجاد می کند. طی چند سال ، کپسول می تواند باعث کاسته شدن و فشرده شدن ایمپلنت شود. پزشکان این انقباض کپسول را می نامند. سینه را دردناک و سفت می کند و شکل آن را تغییر می دهد.

 

چگونه می توانم بافت پستانم را بازسازی کنم؟

روش فلپ بافتی (همچنین به عنوان بازسازی بافت اتولوگ شناخته می شود) یکی از روش های بازسازی شکل پستان شما پس از جراحی برای از بین بردن سرطان است. مانند هر عمل جراحی ، قبل از جراحی باید تا حد ممکن در مورد مزایا و خطرات آن اطلاعات کسب کنید و آنها را با پزشک در میان بگذارید.

 

سندرم پستان قرمز چگونه است؟

سندرم پستان قرمز (RBS) نشان دهنده یک بیماری التهابی است که به ندرت در محیط استفاده از ماتریکس پوستی سلول بدون پس از بازسازی پروتز اتفاق می افتد. مشخصه آن اریتم یا روبر است که مستقیماً روی ADM رخ می دهد و شکل ظاهری آن شبیه سلولیت است.