آبسه مقعدی چگونه درمان می‌شود؟


ساده‌ترین و رایج‌ترین روش درمانی آبسه مقعدی، تخلیه چرک موجود در ناحیه آلوده است. در این روش سرپایی، که در مطب انجام می شود و درد و خونریزی بسیار کمی دارد، به جای تیغ جراحی از پرتوهای لیزر استفاده می شود و رگهای بریده شده همزمان ترمیم می شوند. مدت زمان عمل لیزر کوتاه و بین ۱۵ تا ۳۰ دقیقه است. عمل لیزر به پانسمان داخلی، و بیهوشی عمومی نیاز ندارد و بدون خطر آمبولی و انتقال عفونت است.

 

عمل جراحی به وسیله لیزر آبسه مقعدی

 

عمل جراحی با لیزر آبسه مقعدی، به وسیله دستگاه های لیزر پیشرفته و با تاباندن اشعه لیزر صورت می گیرد. جراحی با لیزر آبسه مقعدی به دلیل ایجاد کمترین میزان درد و خونریزی از پر طرفدار ترین روش های درمان محسوب می شود. جراحی با لیزر درمان آبسه مقعدی نیز به کمک همین دستگاه های لیزر و با بی حسی صورت می گیرد. به طور کلی بعد از تخلیه چرک و آبسه، علایم بیماری مانند تب، لرز، خونریزی و بدن درد از بین می روند، بیمار به راحتی و تنهایی می تواند به دستشویی برود و عمل دفع را انجام دهد.


 

درمان آبسه مقعدی با جراحی جزئی یا سرپایی

 

 جراحی جزئی در مطب پزشک با استفاده از بی حسی موضعی و احتمالاً تزریق آرام بخش IV انجام می شود.روش کار به این صورت است که جراح با برش جراحی سوراخ کوچکی در پوست نزدیک به مقعد ایجاد می کند و آبسه را شکاف داده،سپس چرک را تخلیه می کند. این عمل باعث برطرف شدن فشار ناراحت کننده بر بیمار و بهبودی بافت ها می شود. نکته مهم  این که بیمار پس از این جراحی سرپایی می تواند به خانه برگردد.

 

بعد از عمل جراحی

 

آنتی بیوتیک هایی که معمولا در درمان آبسه به کار میروند شامل سیپروفلوکساسین، مترونیدازول و آمپی سیلین هستند. نقش این داروها پیشگیری کننده است و با توجه به علت تجویز، از  ۷ تا ۱۰ روز استفاده می شوند.

 

 

بعد از عمل جراحی

 

بعد از جراحی آنتی بیوتیک هایی که معمولا در درمان آبسه به کار میروند شامل داروهایی چون سیپروفلوکساسین، مترونیدازول و آمپی سیلین هستند. نقش این داروها پیشگیری کننده است و با توجه به علت تجویز، از ۷ تا ۱۰ روز استفاده می شوند.

آبسه مقعد را می توان به دو روش درمان کرد:

  • درمان با جراحی سنتی
  • درمان با لیزر

باید بدانید در هردو روش درمان‌ شامل‌ بازکردن‌ آبسه‌ و تخلیه‌ آن‌ است‌ و بیماری آبسه را بطور دائم و حتمی درمان می کند اما روش لیزر درمان سریع و آسان تری  برای درمان آبسه را در پی دارد.

نکته مهم این که در جراحی سنتی برای آبسه های سطحی از بی حسی موضعی و برای آبسه های عمقی تر معمولا از بیهوشی عمومی استفاده می شود.

 

اطلاعات تماس

 

تهران - سعادت آباد، میدان کاج، ابتدای سرو شرقی، مجتمع پایدار، طبقه چهارم، واحد 406

 

 021-22361071تلفن     021-22361072 تلفن     090213324854 تلفن    info@drdarman.ir mail