جراحی دستگاه گوارش شامل چه بیماری هایی می شود

دکتر علی ستایش جزو یکی از برترین جراحان در حوزه جراحی دستگاه گوارش می باشند و با مشاهده علائم سرطانی در دستگاه گوارش درمان را شروع نموده و در صورت نیاز دستگاه گوارش که معده، روده بزرگ، کیسه صفرا، پانکراس و مجاری صفراویمی باشد را با جراحی درمان خواهند نمود. 

 

اجزا سیستم گوارش را بشناسید


دستگاه گوارش انسان که از دهان تا مقعد امتداد دارد، از لوله ی گوارشی و غده‌های گوارشی تشکیل شده‌است و حدود هفت متر طول دارد. غدد گوارشی شامل غده‌های بزاقی، غده‌های دیواره ی معده و روده، پانکرآس و کبد است. لوله ی گوارشی نیز شامل دهان، حلق، سرخ‌نای (مِری)، معده، روده ی باریک، روده بزرگ و راست‌روده می‌شود. باید بدانید هر چیزی که وارد معده می‌شود با آنزیم‌های درون معده مخلوط می‌گردد تا با اجزا ساده‌تری تجزیه شود. سپس این مخلوط از معده خارج شده و به روده‌ها می‌رود تا از آنجا، مواد غذایی تجزیه شده جذب جریان خون شوند. مواد غذایی تجزیه شده از طریق جریان خون به سرتاسر بدن می‌روند و در اختیار یاخته‌های بدن قرار می‌گیرند تا در آنها مصرف شده و یا ذخیره شوند. اجزای غذایی که جذب نمی‌شوند از بدن دفع می‌گردند.


چه افرادی مستعد بیماری های دستگاه گوارش هستند؟ 


افراد نسبتا چاق باید این بیماری را بسیار جدی بگیرند و خیلی ساده از آن عبور نکنند. به این دلیل که جراحی دستگاه گوارش جزء یکی از عمل جراحی هایی که جهت لاغری است، محسوب می شود. همه ی ما می دانیم که بسیاری از بیماری ها از عدم داشتن رژیم غذایی متناسب سرچشمه می گیرد. نکته حائز اهمیت این که بسیاری از پزشکان متخصص بر این باورند که مردم با رعایت کردن رژیم غذایی سالم و عدم استفاده از آنتی بیوتیک ها بدون تجویز پزشک، درصد ابتلا به مشکلات و بیماری های گوارشی را کاهش می دهد.

 


بیماری های مربوط به دستگاه گوارش


زخم معده
ریفلاکس معده
بیماری های روده

 

جراحی دستگاه گوارش چیست؟


یکی از مهمترین بخش های جراحی عمومی، جراحی دستگاه گوارش می باشد. بهترین نوع روش جراحی ها، لاپاراسکوپی است که با درد و برش کمتری همراه می باشد. این جراحی شامل درمان بیماری هایی نظیر: جراحی کبد، مجاری صفراوی، پانکراس و…می باشد. گرچه برخی از بیماری های گوارشی خفیف هستند و در مدت کوتاه با مصرف برخی از داروها درمان می شوند اما برخی اوقات با شدت گرفتن مشکلات گوارشی و ایجاد درد و ناراحتی برای فرد بیمار، باغث مراجعه به پزشک و انجام جراحی دستگاه گوارش(جراحی لاپاروسکوپی) می شود.

 

انواع شیوه های جراحی دستگاه گوارش


انجام عمل جراحی دستگاه گوارش به روش سنتی جراحی باز یا اینکه می‌تواند از روش جراحی لاپاروسکوپیک این عمل را انجام داد.

 

تماس با ما

تهران، خیابان سمیه، بین خیابان دکتر شریعتی و بهار ، بیمارستان آراد


تماس بگیرید
شماره تلفن : ۲۲۵۶۸۳۹۴-۰۲۱
ایمیل: info@drsetayesh.com

 

آدرس سایت

https://drsetayesh.com/