انواع لیزر هموروئید کدام است؟


لیزر های پرتوان دی اکسید کربن – CO2


خوشبختانه با لیزر های پر توان، تمام انواع بواسیر یا هموروئید را می توان در عمل لیزر هموروئید درمان نمود. این لیزر، پر توان بوده و با کمک آن می توان پاکه هموروئید را به طور کامل برداشت. لیزر بواسیر کار چاقوی جراحی را انجام می دهد و بیماری هموروئید را به طور کامل درمان می کند. از مزایای لیزر پرتوان بواسیر کاهش درد بعد از برداشتن هموروئید است و حتی نیمی از بیماران بعد از درمان هموروئید با لیزر اصلا درد ندارند. این بسیار ارزشمند است زیرا درد و خونریزی بعد از عمل لیزر هموروئید، یکی از بزرگ ترین دغدغه های بیماران است. عوارض دیگر نیز با جراحی هموروئید با لیزر کاهش یافته است.

 

لیزر های کم توان یا مادون قرمز


یکی از روش های درمان بواسیر با لیزر، دستگاه لیزر هموروئید یا بواسیر مادون قرمز است. باید بدانید درمان هموروئید با لیزر کم توان یا مادون قرمز از طریق تاباندن آن روی ناحیه عارضه و بدون ایجاد هیچگونه برشی قابل انجام گیری است. در فرآیند درمان هموروئید با لیزر، نور دستگاه به تحلیل رفتن خون لخته شده در پاکه هموروئید کمک می کند. لیزر کم توان معمولا در درمان بواسیر داخلی کاربرد دارد.

 

آمادگی ودستورات قبل از انجام لیزر مادون قرمز هموروئید


پس از تشخیص درست بیماری توسط پزشک حاذق با گرفتن شرح حال و معاینه دقیق با دستگاه آنوسکوپ.(دستگاهی که به کمک آن میتوان 10 سانت آخر روده بزرگ را دید). قبل از انجام لیزر اطلاع از بیماریهای زمینه ای قلبی (آریتمی)و گوارشی (کولیت زخمی و پولیپ روده ).همچنین داروهای مصرفی بیمار که شامل ضد انعقاد و رقیق کننده های خون می باشد ضروری است .چون در تصمیم گیری پزشک در روش درمان هموروئید تاثیر می گذارد . روز انجام لیزر هموروئید ترجیحا فضای داخل مقعدخالی از مدفوع باشد .برای این منظور بیمار حداقل از 4-5 ساعت قبل ناشتا باشد .یک ساعت قبل از مراجعه به مطب با گذاشتن شیاف ملین (بیزاکودیل )انتهای روده بیمار پاک باشد.به این دلیل که تمیز بودن محوطه انجام لیزر باعث میشود هم دید پزشک برای انجام لیزر کافی باشد. هم احتمال عفونت محل اسکار لیزر IRC به حداقل برسد.

 

درمان بواسیر با لیزر و اشعه درمانی IRC

ابتدا چون هیچ گونه برش جراحی و بیهوشی وحتی هیچگونه استراحتی نیاز نداشت و چون صرفا با انعقاد یا خشکاندن ریشه بواسیر ها آنها را ریشه کن میکرد بزودی جز پر طرفتارترین روش سرپایی درمان همورویید معروف شد. IRC روشی کاملاً مطبی است که نیازی به هیچگونه بیهوشی و یا بیحسی نداشته و بسیار سریع و مطمئن و بدون هرگونه پانسمانی، فرد میتواند بلافاصله به محل کار خود باز گردد. لیزرIRC جهت بواسیرهای خونریزی دهنده بسیار مناسب بوده و باعث قطع کامل یا CUT OFF خونرسانی به بواسیرهای داخلی شده و لذا باعث خشکاندن ریشه بواسیرها می گردد.

 

دستورات و مراقبت های بعد از لیزرهموروئید


لیزر هموروئیدبه روش مادون قرمز روشی ساده و بدون بیهوشی است وعارضه خاصی ندارد . بعداز انجام لیزر IRC نیاز به مراقبت خاصی نیست.به جز کنترل یبوست و پیشگیری از زور زدن (مانور والسالوا)سر دستشویی و هر کار دیگری که باعث فشار به عروق مقعد میشود . مثلا ورزش های سنگین مثل وزنه برداری و بلند کردن بارسنگین و نشستن های طولانی و..

 

تماس با ما

شعبه سعادت آباد:

تهران، سعادت آباد، میدان کاج، ابتدای سرو شرقی مجتمع پایدار، طبقه چهارم واحد ۴۰۶

۲۲۳۶۰۲۶۸ -۰۲۱
۰۹۰۲۱۳۳۲۸۵۴
۲۶۲۱۶۹۵۳ -۰۲۱
۲۶۲۱۸۶۰۱ -۰۲۱