هموروئید یکی از شایع ترین بیماری های پزشکی در جهان است که بسیاری از افراد در مقطعی از زندگی خود از آن رنج می برند. ناراحتی و خارش مرتبط با چنین وضعیتی می تواند کاملاً آزاردهنده باشد، اما خوشبختانه راه هایی برای کمک به کاهش علائم و جلوگیری از بروز آنها در وهله اول وجود دارد. با این حال، به نظر می رسد که یکی از این روش های پیشگیرانه ممکن است مصرف کمتر فست فودها باشد.

با خوردن غذاهای فست فودی به بواسیر مبتلا میشویم؟

مطالعات نشان داده اند که رژیم غذایی متشکل از فست فودهای چرب و روغنی می تواند باعث تشدید عود هموروئید شود. این موارد همچنین به سختی از سیستم گوارش شما عبور میکنند، که فشار بیشتری بر ناحیه رکتوم شما وارد می کند و ممکن است باعث التهاب رگ های خونی در این ناحیه شود. این همان چیزی است که بسیار دردناک بوده و باعث ایجاد بواسیر می شود.

علاوه بر فشار بیش از حد بر رگ های خونی نازک مقعدی، غذاهای فست فودی چرب همچنین می توانند سطح مناسب اسیدهای گوارشی را مختل کنند که باعث یبوست و همچنین مشکلات دیگری در روده شما می شود که می تواند منجر به پیچیدگی های بیشتر هموروئید شود. علاوه بر این، همه موافق هستند که یک رژیم غذایی سالم تر به سلامت کلی و تندرستی شما بسیار بیشتر از خوردن همبرگرهای چرب هر چند روز یکبار سود می رساند.

برای افرادی که طولانی مدت هموروئید را تجربه می کنند، مهم است که مراقب رژیم غذایی خود باشند و سعی کنند از انواع خاصی از مواد غذایی که شانس ابتلای مجدد به این بیماری را افزایش می دهد اجتناب کنند. اگر می‌خواهند خطر ابتلا به همورودیس مکرر یا تحت کنترل نگه داشتن علائم فعلی را کاهش دهند، غذاهای فست فود نباید بخشی از منوی معمول آنها باشد. جایگزین کردن اندازه سهم یا یافتن جایگزین‌های سالم‌تر کمک شایانی به رسیدن به هدف سریع و طبیعی می‌کند!

در نتیجه، غذاهای ناسالم پرچرب ممکن است هموروئیدهای موجود را بدتر کنند یا حتی باعث ایجاد بواسیرهای جدید شوند، بنابراین توصیه می شود که اگر مستعد ابتلا به این بیماری هستید، این نوع وعده های غذایی را تا حد امکان محدود کنید. به هر حال، رستوران‌های فست فود به دلیل ارائه گزینه‌های سالم شناخته شده نیستند، بنابراین اجتناب از آنها برای حفظ سلامت گوارشی و کاهش سطح التهاب در اطراف ناحیه رکتوم ضروری است!

درمان جدید هموروئید

با استفاده از فناوری لیزر، بافت هموروئید با یک پرتو نور بسیار متمرکز هدف قرار می گیرد تا تجمع بافت هموروئید را کاهش دهد. در این روش از انواع مختلفی از لیزرها استفاده می شود که هر کدام برای هدف قرار دادن هموروئید خارجی یا داخلی طراحی شده اند.

 

بافت اطراف به دلیل اقدامات حفاظتی دستگاه لیزر تحت تأثیر قرار نمی گیرد. به طور متوسط، یک جلسه تقریباً ۱۰ دقیقه طول می کشد، اما این ممکن است بسته به بیماری تحت درمان متفاوت باشد. درمان بواسیر با لیزر روشی تضمینی و بی خطر محسوب میشود.

چه تفاوتی بین لیزر بواسیر و جراحی سنتی بواسیر وجود دارد؟

همانطور که قبل‌تر گفتیم لیزر بواسیر بهترین راه برای از بین بردن این بیماری است. اما چرا این روش بر جراحی سنتی‌ با تیغ که سال های سال است از آن استفاده می‌شود، ارجحیت داده شده و بهتر است؟ به دلیل تفاوت‌های بسیاری که بین این دو روش وجود دارد و در ادامه به آنها اشاره شده است.

بیایید به تفاوت‌های لیزر بواسیر و جراحی سنتی بپردازیم:

  1. دوران نقاهت لیزر بواسیر بسیار کمتر از جراحی سنتی است.
  2. هزینه‌ای که برای لیزر هموروئید صرف می‌شود کمتر و معقول است.
  3. درد و خونریزی که بیمار در لیزر بواسیر تجربه می‌کند بسیار کمتر از جراحی سنتی با تیغ است.
  4. لیزر درمانی نیازی به پانسمان‌های داخلی نداشته و با یک گاز کوچک زخم جراحی پوشانده می‌شود.
  5. لیزر درمانی نیازی به بیهوشی و بستری شدن ندارد و به صورت سرپایی و با بیهوشی موضعی انجام می‌شود.

خجالت نکشید و از درمان هموروئید خود نترسید! این زائده گوشتی و دردناک مقعدی به راحتی و به کمک لیزر پرتوان CO2 قابل درمان می‌باشد. لیزر بواسیر درمانی نوین و شگفت انگیز است که درمان را برای پزشکان و بیماران آسان می‌سازد.

کلینیک لیزر شفا

کلینیک لیزر شفا اولین کلینیک درمانی بیماری های مقعدی از جمله بواسیر با دستگاه های به روز و پیشرفته لیزر Co2 در ایران میباشد که از کادری با تجربه و متشکل از پزشکان متخصص خانم و آقا بهره میبرد. برای رزرو نوبت و اطلاعات بیشتر به وبسایت drtajbakhsh.ir مراجعه نمایید.