خانم ها بدانند
 

بین سال‌های 2011 تا 2013، 80 بیمار که پیگیری 7 ساله را از بین 154 بیمار که به دلیل فیستول پری آنال عمل شده بودند، تکمیل کردند. از 50 بیمار شرکت کننده، 42 نفر (84%). 31 مرد، 11 زن تمام پرسشنامه ها را برگرداندند. یافته های پروکتولوژیک بیماران با یافته های تازه به دست آمده به صورت گذشته نگر مقایسه شد. مشخصات دموگرافیک بیماران، قبل و بعد از عمل، ماه سوم و سال هفتم بی اختیاری، قبل از عمل و بعد از عمل در ماه سوم و سال هفتم بی اختیاری مدفوع کیفیت زندگی و زمان سقوط ستون بررسی شد. 30 نفر (73.8%) از 42 بیمار مرد و 11 نفر (26.2%) زن بودند. میانگین سنی بیماران مرد 3/10 ± 3/36 سال (57-18) و میانگین سنی بیماران زن 1/12 ± 2/41 سال (64-25) بود. میانگین زمان رها کردن ستون الاستیک 40/2 ± 19 روز (محدوده 30-12 روز) بود. مقادیر کیفیت زندگی بی اختیاری مدفوع قبل و بعد از عمل ماه 3 مقایسه شد و بهبود کیفیت سبک زندگی در ماه 3 بعد از عمل از نظر آماری معنی دار بود (01/0p<). هنگامی که سال هفتم قبل و بعد از عمل از نظر بی اختیاری مدفوع مقایسه شد، کیفیت زندگی، رفتار، سبک زندگی و افسردگی به طور مثبت بهبود یافت.





 

علل ایجاد فیستول در مقعد را بدانید

  • فیستول های واژن پس از آسیب بافتی ایجاد می شوند. علل شایع عبارتند از:
  • آسیب ناشی از زایمان طبیعی، مانند پارگی واژن
  • جراحی های شکم یا لگن، از جمله هیسترکتومی و سزارین
  • پرتودرمانی برای سرطان زنان
  • سرطان های ناحیه لگن، از جمله سرطان روده بزرگ، سرطان دهانه رحم و سرطان واژن
  • عفونت ها
  • بیماری های مزمن، مانند بیماری کرون و دیورتیکولیت
  • جسم خارجی در واژن


چرا زنان ؟!

خانم ها بدانند در زنان، فیستول هایی که اندام های تناسلی و اندام های اطراف را درگیر می کنند، شایع است. آنها ممکن است به دلیل زایمان های سخت، جراحی لگن، عفونت، التهاب یا درمان سرطان در لگن یا ناحیه تناسلی رخ دهند. بسته به اینکه فیستول به کدام عضو متصل می شود، ممکن است فرد بی اختیاری ادرار یا مدفوع را تجربه کند. نشت مداوم در ناحیه واژن ممکن است منجر به درد و عفونت شود.  ممکن است نیاز به افزایش آگاهی بهداشت عمومی در مورد فیستول های واژن و گنجاندن آن در آموزش بهداشت باروری وجود داشته باشد.


 

خلاصه اینکه 

فیستول های واژن منافذ بین واژن و سایر اندام ها مانند راست روده، روده و مثانه را توصیف می کنند که معمولاً وجود ندارند. این منافذ ممکن است به دلیل جراحی لگن، زایمان یا پرتودرمانی سرطان ایجاد شوند. فیستول ممکن است علائم ناراحت کننده ای مانند نشت مداوم مدفوع و ادرار، عفونت و درد شکم ایجاد کند. در حالی که برخی از فیستول های کوچک ممکن است خود به خود بهبود یابند، بسیاری از آنها نیاز به جراحی برای جدا کردن اندام ها دارند. مراحل درگیر در این عملیات به شدت، محل و پیچیدگی فیستول بستگی دارد.


برای اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید

https://drdarman.ir/women