درمان آبسه مقعدی با لیزر

 

همانطور که می دانید درمان آبسه مقعدی به روش لیزر و با روش نوین به وسیله فیبر نوری و تاباندن اشعه لیزر انجام می شود. این روش در بدو ورود به دنیای بیماریهای نشیمنگاهی با استقبال چشمگیر مواجه شد و به سرعت رشد کرد و بر دیگر روش های سنتی غلبه کرد.

 

لیزر آبسه مقعد


لیزر آبسه مقعد، کمک می کند تا بیمار کاملا سرپایی درمان شود و به راحتی به زندگی عادی برگردد. لیزر حدود ۱۵ تا ۶۰ دقیقه به زمان احتیاج دارد. معمولا یک جلسه برای لیزر درمانی کافی است. در این روش به کمک اشعه های لیزر می توانند آبسه ها را تخلیه کنند. به دلیل اینکه لیزر بسیار ظریف و دقیق است، بافت های اطراف دچار آسیب نمی شوند. به علاوه، لیزر آبسه مقعد از روش های ایمن برای درمان بیماری های مقعدی محسوب می گردد.

 

 

آیا می توان آبسه مقعدی همراه با فیستول را با لیزر درمان کرد؟

 

با لیزر پرتوان می توان تمام انواع آبسه مقعدی همراه با دیگر بیماری های مقعد مثل فیستول و شقاق و هموروئید را درمان کرد. به خصوص در مواقعی که آبسه مقعدی با بیماری های متعددی همراه است و در یک جلسه نمی توان آن را جراحی و درمان کرد توصیه بر این است که از لیزر پرتوان برای درمان آبسه مقعدی و دیگر بیماری های همراه آن استفاده شود. زیرا با لیزر می توان بخش وسیعی را بدون آسیب رسیدن به بافت سالم اطراف آن تحت جراحی قرار داد.

 

مزایای لیزر آبسه مقعد چیست؟

 

  •  سرپایی است و نیازی به بستری در بیمارستان ندارد.
  • درد و خونریزی بسیار کمتری به نسبت جراحی سنتی آبسه دارد.
  • درمان با لیزر آبسه نیازی به بیهوشی عمومی ندارد و با بی حسی موضعی انجام می شود.
  • مدت زمان جراحی با لیزر آبسه کوتاه است، در حدود 15 دقیقه الی 45 دقیقه انجام می شود.
  • عدم ابتلا به آمبولی( لخته شدن خون در رگ ها به دلیل نداشتن تحرک مخصوصا در افراد سالمند) در لیزر آبسه، زیرا بیمار به بستری نیازی ندارد.
  • در این روش عموما به پانسمان داخلی (تامپون یا توپی) نیازی ندارد که بالعکس در جراحی سنتی نیاز است و درآوردن آن نیز بسیار دردناک می باشد.
  • خوشبختانه بیمار بعد از درمان با لیزر آبسه مقعد به سرعت می تواند به روال زندگی خود برگردد و تغذیه معمولی و دفع مدفوع داشته باشد در حالی که در جراحی سنتی، اصل بر عدم تغذیه حداقل برای 24 ساعت و سپس تغذیه با سوپ برای به تاخیر انداختن دفع به مدت چند روز می باشد.

 

تماس با ما


شعبه سعادت آباد:

تهران، سعادت آباد، میدان کاج، ابتدای سرو شرقی مجتمع پایدار، طبقه چهارم واحد 406

22360268
09021332854

شعبه فرشته:
تهران، خیابان ولی عصر، بالاتر از چهارراه پارک وی، خیابان فیاضی، خیابان اخگری، بن بست آناهیتا، پ2 ، ساختمان آناهیتا، واحد 4 شرقی

26216953
26218601